Re: dziwny problem z plikami *.avi

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sat 20 May 2006 - 09:53:19 MET DST

In news:e4mfpc$par$1@inews.gazeta.pl,
Mariusz Wlodarczyk <mdw2@WYTNIJ.gazeta.pl> typed:
> Hi
>
> Mam taki dziwny problem, który zauważyłem dzisiaj. Zaznaczam, że dzisiaj
> nic nie instalowałem, nie zmieniałem. Otóż jeżeli naciskam prawym
> klawiszem myszy na pliku z rozszerzeniem AVI to zanim otworzy się menu
> (tak zwane kontekstowe) to tak jakby próbuje się zmienić tryb ekranu
> (rozdzielczość czy częstotliwość ). Ekran znika na pół sekundy, monitor
> tak jakby stracił sygnał, Zaraz wszystko wraca do poprzedniego stanu,
> widzę wszystko tak jak było i otwarte normalne menu. Dzieje się tak tylko
> [...]

Wejdz do edytora rejestru:
HKEY_CLASSES_ROOT\.avi
co jest wpisane w pozycji "Domyślna". Załóżmy że jest to
"Alias_Programu.avi".
Odszukaj w kluczu HKEY_CLASSES_ROOT klucz "Alias_Programu.avi".
HKEY_CLASSES_ROOT\Alias_Programu.avi
Usun caly klucz HKEY_CLASSES_ROOT\.avi
oraz HKEY_CLASSES_ROOT\Alias_Programu.avi
Teraz gdzy chcesz otworzyc plik z rozszerzeniem .avi, kliknij PPM i wybierz
Otworz zapomoca/ wskaz program do otwarcia.

PS. Aby przyporządkować dane typy plików różnym
aplikacjom dla różnych użytkowników należy poddać edycji podklucze
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\FileExts
oraz klucz
HKEY_CLASSES_ROOT\Applications
Aplikacja reprezentowana przez dany podklucz nie bedzie obecna na liscie,
jezeli w podkluczu tym zdefiniowana bedzie pozycja wartosc ciągu o nazwie
"NoOpenWith" bez wzgledu na jej wartosc.
lub jesli chcesz dodać dana aplikacje do otwierania konkretnego
rozszerzenia, to zmodyfikuj ponizszy klucz :
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\<ext>\OpenWithList
<ext> - rozszerzenie

PS1. dot. <ext> - rozszerzenie np. WinaMP3
Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.

Teraz po uporzadkowaniu wykonaj nastepujacy krok:
Proponuje abys wywolal okienko otworz z ...
Shift + Prawy przycik myszki na tym pliku -->z menu kontekstowego wybierz
otwórz z ..., teraz zaznacz poprawnie program i zaptasza okienko
"zawsze uzywaj", kilka zastosuj, OK.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy