Problem z instalacją Windows'a XP - bootowanie z płyty

Autor: <niukx_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 28 Dec 2005 - 21:43:37 MET

Witam,

mam bardzo dziwny problem związany z instalacją Windowsa XP - po bootowaniu z
płyty instalator wyświetla napis "setup is inspecting your computer's hardware
configuration..." a następnie się "wiesza" (pozostaje czarny ekran).
Aktualnie mam zainstalowane dwa systemy operacyjne, poza Windowsem XP także
Mandrake'a 10.1. Nigdy wcześniej nie miałem podobnych problemów, zatem odpada
niekompatybilność sprzętu etc. Ponieważ pierwszy raz instaluję Windowsa mając
zainstalowanego Linuxa (zawsze było odwrotnie) więc podejrzewam, ża może to mieć
związek z obecnością drugiego systemu operacyjnego na dysku.

Dotychczas próbowałem następujących rzeczy (bezskutecznie):
- nadpisanie obecnego MBR'a (bootloader) Windowsowym
- ładowanie płyty z innego napędu
- ustawienia w BIOS'ie (default, zmiana trybu pracy dysku, wyłączanie zbędnych
urządzeń itp.)
- upgrade Windowsa - czyli uruchomienie instalacji z poziomu Windows'a - w tym
przypadku, po restarcie, instalator sie uruchomił

Brakuje mi pomysłów... Stosowałem rozwiązania, na które natknąłęm się szukająć
odpowiedzi, ale żadne z niech nie działa...
Co zrobić żeby instalator wystartował? Czy jedynym wyjściem jest wyrzucenie
partycji linuxowych (na taką sugestię się natknąłem :| ). Bardzo proszę o szybką
pomoc!

marcin