Re: XP OEM i nowa płyta główna

Autor: odziu <odziu_at_tlen.pl>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 23:27:38 MET

deno napisał(a):
> a jako przyczynę co podawałeś? rozbudowę sprzetu? nie wierzę że MS ci na to
> zezwolił, co innego gdy podałeś nieprawdę (np wymiana gwarancyjna sprzętu),
> wtedy bez problemu uzyskujesz nowy ID, ale nie licz że nadal jesteś w
> zgodzie z warunkami licencji Microsoftu

Ngdy nic nie mówiłem o naprawie gwarancyjnej! :-) Np. ostatnio
wymieniłem płytę bo kupiłem sobie twardziela SATA a stara płyta tego
nie obsługiwała i tak powiedziałem . Ja twierdzę, że jak coś kupiłem
to jest moje, a byłbym w niezgodzie z licencją jakbym rozmnożył OEM-a
i udostępnil komu innemu kopię. Dopuki używam OEM-a osobiście, w
ilości szt. 1 , to tylko używam coś co jest moje, a to nie jest zbrodnia.

> [...]
> O. W zasadzie można uaktualniać i wymieniać wszystkie komponenty sprzętowe
> komputera klienta, utrzymując przy tym ważność pierwotnej licencji
> Microsoft OEM, jednak nie dotyczy to uaktualnienia lub wymiany płyty
> głównej. Gdy w komputerze zostanie wymieniona płyta główna, powstaje nowy
> komputer, w związku z czym potrzebna jest nowa licencja na system
> operacyjny. Po wymianie płyty głównej producent nie może ponownie
> zainstalować oprogramowania Microsoft OEM, które było początkowo
> zainstalowane na tym komputerze, chyba że płyta główna została wymieniona w

Może i tak jest, a u mnie wyjątkowo stało się inaczej, ale dlaczego w
takim razie pracownik Microsoft Pl mnie o tym nie poinformował ?

--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl