Re: Skaner SCSI vs USB

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 21:09:38 MET

W wiadomości: dnbmfc$1c74$1@news2.ipartners.pl,
Marx <marx@sorry.too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał(a):
> ja mam i jest problem - jak go nie wlaczysz podczas startu kompa to go
> potem nie uzyjesz. Jak zahibernujesz kompa z wylaczonym skanerem i
> zapomnisz wlaczyc przed startem - to samo.
[...]

Witam!

Chyba* SCSI nie zostało zaprojektowane jako Plug&Play nie działa podobnie
jak USB. To znaczy po włączeniu urządzenia nie jest powiadamiany system
operacyjny aby załadować odpowiedni sterownik.

* -- Nie znam się na SCSI, ale wydaje mi się, że czytałem gdzieś taką
informację. Mimo jego zalet w praktyce było kilka problemów z tym
interfejsem: terminatory, identyfikacja urządzeń.

Ciekawe jest, że podobne zachowania nie widać przypadku starego portu
szeregowego i normalnie można włączyć drukarkę w czasie pracy systemu. Mogą
istnieć tylko niewielkie różnice związane z detekcją urządzeń na starcie
systemu.

W moim skanerze z kolei Plustek zaoszczędził na wyłączniku i aby go
całkowicie wyłączyć muszą wyjąć wtyczkę z gniazdka. A może takie działanie
okazać się konieczne bo mimo, że gaśnie lampa nadal można usłyszeć trochę
brzęczenia od strony skanera.

Odkryłem ciekawą zależność między skanerem a drukarką. Otóż w zależności o
kolejności podłączania tych urządzeń do portów USB działa tylko pierwsze.
Zamiana kabla USB między drukarką i skanerem spodobało, że mogłem skorzystać
z funkcji Skopiuj i użyć skanera jako ksero. Ale nie działo to się bez
problemów. Lampa od skanera próbuje dalej pojechać i słychać przeskok ząbków
mechanizmu do przesuwania lampy. Przyciski na skanerze nie działają.

Także wygląda to na jakiś problem interfejsu. Np. mimo, że norma mówi, że
kabel USB może mieć do 5 m to producent zarzeka się, że mogę korzystać tylko
z dostarczonego kabla z dławikami. Jeśli chcę większą odległość powinienem
skorzystać z koncentratora USB. Z kolei w Internecie znalazłem stronę
odradzając koncentratory w przypadku skanera :-)

Sytuację pogarsza fakt, że nie udało mi się znaleźć programu do
diagnozowania komunikacji USB. Np. chciałbym sprawdzić czy czasem skaner nie
komunikuje się w trybie izochronicznym z możliwością utraty danych.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski