Re: Kompleksowa ochrona na rok 2006

Autor: Piotr Kąkol <xnxby.c_at_rcs.cy>
Data: Tue 06 Dec 2005 - 02:02:00 MET

Dnia 6 Dec 2005 00:01:35 +0100, tool napisał(a):

> Witam!
> Planuje zmiane Norton Internet Security 2005 ( wygasa subskrypcja ).Jakie
> rozwiazania kompleksowej ochrony teraz oplaca sie kupic? Z Nortona raczej juz
> nie chce korzystac bo strasznie "siada na system". Zastanawiam sie nad Kaspersky
> Personal Security Suite, a moze jakas Panda albo MKS. Zalezy mi zeby ten produkt
> posiadal dobry Firewall AntyVirus AntySpyware i AntySpam z blokowaniem reklam na
> www. Najlepiej jak by byl leciutki dla systemu. Moj system to Win XP prof. SP2.

A musi to być kombajn?
Jak sam zauważyłeś potrafią one strasznie zamulać system, poza tym programy
wyspecjalizowane w określonym obszarze wydają się lepiej spełniać swoje
zadanie niż takie kombajny. Z jednej strony integracja wydaje się ułatwiać
ich obsługę oraz konfigurację i teoretycznie powinny one lepiej ze soba
współdziałać. Z drugiej jednak strony, wykorzystanie oddzielnych aplikacji
wcale nie oznacza że muszą się ze sobą gryźć.

Przeglądając archiwum grup dyskusyjnych sposoby zapewniające *akceptowalne*
poczucie bezpieczeństwa same się nasuwają.

1) Nie pracujemy na koncie administratora;
2) Firewall - zawarty w SP2, Kerio, Agnitum, osobiście polecam Kerio 2.15
(nie pożera zbyt wielu zasobów, jednocześnie pozwala na kontrolę ruchu
wychodzącego w przeciweństwie do murka z SP2)
3) Antywirus - NOD32 - jego praca w tle jest praktycznie niezauważalna
3) Do walki ze Spyware MS Antispyware (z włączonym monitorowaniem) oraz
Spybot jako uzupełnienie

Dodam tylko, każdy poleca to co stosuje i lubi...

--
Piotr Kąkol
e-mail: xnxby.c@rcs.cy ( ROT 13)