Re: Który system do laptopa (WinXP, Win2003 Standard/Enterprise)

Autor: Bula <abukowski_at_wi.ps.pl>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 13:46:11 MET

W artykule news:20051202024437.37bdb761@notebook,
niejaki(a): Konrad Kosmowski z adresu <konrad@kosmosik.net> napisał(a):

> Czyli kilka usług +kilka upierliwości typu podawanie powodu zamknięcia
> systemu. ;) Generalnie wszystko to jest w XP tylko po prostu w innym
> stanie na zasadzie przełącznika.

Aby w sumie wylaczyc te upierdliwosci uzywa sie konsoli, gpedit.msc gdzie
wlasnie jest to ctrl+alt+del przy logowaniu i zakmniecie systemu a w
uslugach, muzka aparat, czyli az tak duzo tego nie ma.

> Pod tym względem to również poniekąd kwestia konfiguracji (tzn. są
> zmiany w działaniu, ale IMHO to kwestia konfiguracji - w sensie taką
> samą możesz osiągnąć pod XP). Np. domyślne odrzucanie kernelowych
> sterowników drukarki, domyślnie nieodpalanie wszystkiego co może być
> niestabilne (grafika, dźwięk itd.) - im mniej rzeczy załadowanych tym
> mniej potencjalnych kłopotów... Minimalizm.

Ale zakladam, ze user chce uzywac tego sprzetu a nie ma to byc platforma
serverowa, wiec grafika muzyka, drukarka musza dzialac :D

> Nie da się wymagań określać bezwzględnie. Bezwzględnie to DOS ma
> mniejsze niż XP. :) Wymagania określasz *względem* tego jakie ma być
> zastosowanie i jaki sprzęt jest aktualnie opłacalny ekonomicznie (bo
> to się właściwie do ceny sprowadza).

Porownylem prace na piv 1,8MHz, 1G ram, w sumie win2003 chodzi lepiej, a
nawet win2000 advanced server.

> 2k3 jest pod tym względem bardziej profesjonalne, bardziej zbliżone do
> 2k - XP to taka domowa zabawka. ;)

 xp to dla zwykluch user, ale zakladam, ze osoba ktora ma dostep do msdna
nie jest przecietnym user, tylko studiuje informatyke, wiec chyba nawet
lepiej dla niego aby poznal ten system.

> - przecież 2k3 to nie jest system konsumencki, nie ma się co dziwić,
> że jakaś firma np. nie testuje topowej gry na 2k3 bo niby w jakim
> celu? To system profesjonalny... Od gier jest XP. :)

Ja jakos na win2003 nie mialem problemow z grami, choc faktycznie gram malo,
ale nowego call of duty2 odpalilem bez problemowo.

> Zasadniczo zależy co to jest podstawowy program. :)

Mowie o zwyklym uzytkowaniu, choc tak jak pisalem programy ktore w jakis
stoponiu ingeruja w system moga miec problemu.w moim przypadku narazie nie
jest zle :D

--
Pozdrawiam
Bula