Re: Który system do laptopa (WinXP, Win2003 Standard/Enterprise)

Autor: TKok <use_address_from_post_at_foo.com>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 16:56:11 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:dmn5di$9mj$1@polsl.pl...

> Piesek fakt -- jest denerwujący. Ale chyba można go wyłączyć.
> Firewall powinien być włączony, a system zaktualizowany i
> nie ma tu gadania ;) Zresztą to też można powyłączać jak się
> koniecznie chce. Mimo to jak się trzyma zasad to nic nie
> przeszkadza.
I własnie tu jest problem - ja nie chcę się trzymać zasad narzuconych przez
WinXP. Po prostu nie chcę firewalle i automatycznych aktualizacji i już (i
proszę niech nikt mi nie mówi że to się przydaje/potrzebne i takie tam).

> Mimo to odradzam Win2k3. System w sumie podobny (jedynie
> kompilowany z innymi parametrami i trochę zmian w kodzie
> porobionych), za to dużo rzeczy jest już wstępnie skonfi-
> gurowanych pod kątem bezpieczeństwa i zanim będzie można
> normalnie pracować trzeba się napracować sporo. Poza tym
> część oprogramowania "nie lubi" Win2k3 i odmawia insta-
> lacji.
Z mojej perespektywy przy WinXP będę musiał się napracowac bo będę musiał
wyłączyć "upiększacze". Ale tak naprawdę to nie jest argument bo system
instaluje nie częściej niż raz na rok (aktualnej instalacji uzywam od prawie
2 lat).

> Generalnie: gdy tylko wyszedł WinXP można rzeczywiście
> było narzekać, że Win2k jest stabilniejszy, szybszy i
> bezpieczniejszy. Teraz jednak z SP2 to WinXP jest bar-
> dziej stabilny i bezpieczny chyba jednak, a po wyłą-
> czeniu Luny i niepotrzebnych bajerów jest naprawdę
> szybki.
I tu pytanie do osób które używają Win2k3 i WinXP - czy jest jakaś róznica w
wydajności tych systemów? Chodzi mi głównie o dostęp do dysku.