SBS 2003 - masa problemow - help!!!

Autor: Scroller <scroller_at_interia.pl>
Data: Tue 22 Nov 2005 - 13:54:46 MET

Witam Was, ludziska ;)

Nowy ja i helpa malego potrzebuje ;)

HISTORIA: Z powodu zakupu specyficznego oprogramowania wymagajacego
WinServera zostal do firmy zakupiony SBS 2003. Nie pytajcie dlaczego
wlasnie ten ;)))

Ja jestem Windowsowym laikiem jesli chodzi o serwery. Pracuje na
bardziej przyjaznym srodowisku (i raczej wolalbym tego nie zmieniac,
ale: nie chcem, ale muszem;) Nie znam ActiveDirectory.

Chodzi to to na podwojnym Xeonie 2,4GHz, 1 GB RAM, 2x80 sATA, plyta
Intela (serwerowa). Sprzecik jest ok i system pracuje w miare stabilnie.

PROBLEM1: Przy starcie strasznie dlugo startuje (wyszukuje polaczenia -
jakie?) - ok 5 minut. Jak zredukowac ten czas? Slyszalem, ze to przez
ActiveDirectory. Czy mozna to wylaczyc? Nie potrzebuje tego, bo komp ma
pracowac jako stacja robocza/RIP, a nie jako serwer albo kontroler
domeny.

PROBLEM2: Czy mozna SBSa przelaczyc w model grupy roboczej a nie w
domenowy? Nie chce, zeby kontrolowal domene, ale zeby byl swobodnym
serwerem.

PROBLEM3: Nie moge dodac nowych userow. Przy zakladaniu nowego usera
wywala mi blad, ze nie ma katalogu takiego usera i nie moge dokonczyc
tworzenia nowego usera.

Bede wdzieczny za wszelka pomoc i za "niewybrechanie" mojego laictwa ;)))

--
Scroller
iBook G3 & iMac G4 LCD Happy User