Re: zakup win xp

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 01:03:57 MET

Użytkownik "Michal Biek" <mb@2.pl.invalid> napisał w wiadomości
news:dl8epp$tkg$1@opal.icpnet.pl...
> Michal Kawecki log:
> [...]
>
> Wyrazy ubolewania! Jesteś chwilowo jak dla mnie niereformowalny
> czyli punkt widzenia-punkt siedzenia oraz vice versa, szczególnie
> jak się samemu coś pokręci!
> ... no i w której to Umowie Licencyjnej Użytkownika Oprogramowania
> Microsoft OEM (EULA) występuje określenie *reseller"?
> Jak mam znależć i podać definicję jak tam nie może być (i nigdy
> nie było) takiego określenia?

To po co się go czepiasz? Słowa reseller użył mój przedpiśca, a nie ja.
I w odróżnieniu od Ciebie, obaj dokładnie wiemy, że chodziło nam tu o
rozróżnienie użytkownika końcowego od składacza komputera. Wystarczyło
uważniej czytać wątek. Niestety, ostatnio po raz kolejny zauważam, że
tej odrobiny hmm... spostrzegawczości? / intuicji? / rozumienia tekstu
pisanego? u Ciebie zabrakło. Wyrazy ubolewania.

> Z wyjaśnień M$ do (Nowej) Licencji Microsoft *Producenta* Systemów
> OEM mamy natomiast:
> "Czy mogę dystrybuować nieotwarte opakowanie jednoskładnikowe do
> użytkownika końcowego?
> ... Wyjątkiem od tej reguły jest przypadek, gdy użytkownik końcowy
> samodzielnie montuje *własny* komputer PC. W takim wypadku
> użytkownik końcowy jest uznawany za producenta systemów w
> rozumieniu licencji producenta systemów OEM Microsoft."
> IMHO nie oznacza to jednak prawa użytkownika końcowego do
> sprzedawania takiego zestawu w rozumieniu Nowej Licencji OEM
> [...]

I owszem, dokładnie tak właśnie jest: użytkownik końcowy MOŻE być
jednocześnie składaczem. Wtedy sam sobie udziela licencji na produkt
końcowy i ponosi koszty wsparcia wytworzonego przez siebie produktu.
Dokładnie o tym właśnie mówi Microsoft w zacytowanym przez Ciebie FAQ.
Jeśli masz inne zdanie, to napisz do nich, niech ten tekst poprawią ;-P.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/