Windows XP Home, skaner i zwykli uzytkownicy

Autor: Piotr Wawrzyniak <wopozka_at_gazeta.pl>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 11:50:52 MET

Zainstalowalem na Windowsie XP Home dwa skanery. Jeden to stary Canon FB
620P podlaczany jeszcze przez LPT, oraz drugi hp scanjet 4500c wyposazony
juz w interface usb. No i skanowanie dziala doskonale, ale tylko dla
uzytkownika z prawami administratora. Jesli probuje to zrobic ze zwyklego
uzytkownika, no to nie skanuje, ba nawet nie dostaje wlasciwie zadnej
informacji co jest nie tak oprocz tego ze aplikacja do skanowania zakonczyla
sie z bledem i zeby skontaktowac sie z producentem.

Probowalem googlowac za przyczyna ale nie znalazlem wlasciwie zadnych
uzytecznych informacji. Bylo troche o zmianie uprawnien do katalogow (czego
probowalem), czy nadaniu uzytkownikom wyzszych przywilejow (tego chcialbym
uniknac, z racji tego ze gdy to zrobie to nad komputerem nie zapanuje).

Probowalem tez wymusic uruchamianie programu z uprawnieniami administratora,
ale prosi on o podanie hasla za kazdym razem, a hasla admina upubliczniac
nie zamierzam. Probowalem tez znalezc podobny program do uniksowego sudo,
ale moje poszukiwania spelzly na niczym (pewnie zle szukalem).

Wobec czego moje pytanie. Czy da sie, jesli tak to w jaki sposob oczywiscie,
uruchomic te skanery pod windowsem tak aby zwykli uzytkownicy tez mogli
skanowac. Szczegolnie istotny jest dla mnie ten pierwszy skaner. Co do tego
canona, to w NT chodzil normalnie i zwykli uzytkownicy tez mogli skanowac.

Pozdrawiam
Piotrek.

--
JabberID:       piti[małpka]jabber.uznam.net.pl
GG:             6344143