Re: Niedostępna partycja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 23:16:54 MET

Użytkownik "Mtc" <tu_wstaw_moj_nick@go2.pl> napisał w wiadomości
news:dkj9kk$uv$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Niedawno dokupiłem sobie nowy dysk, stworzyłem na nim partycję (nie
> wiem, czy to ma jakiś wpływ, ale użyłem linuxowego fdiska), już pod

To z pewnością nie był najlepszy pomysł. Sprawdź geometrię dysku,
wartości H/S powinny wynosić 254/63.

> [...]
> przerzuciłem tam dosyć dużo rzeczy z poprzedniego dysku, ale po
> restarcie komputera partycja w systemie nie jest widoczna. Widać
> ją w zarządzaniu dyskami, jest oznaczona jako zdrowa, pod linuxem
> jestem stanie odczytać jej zawartość, ale próba przydzielenia jej
> jakiejś litery kończy się błędem "Operacja nie została zakończona
> pomyślnie, ponieważ partycja/wolumin nie jest włączony. Aby włączyć
> partycję/wolumin, uruchom ponownie komputer". Oczywiście, ponowne
> uruchomienie komputera nic nie zmienia.
> Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i wie jak temu

Jak duża jest ta partycja? Jeśli przekracza 137 GB, a system nie ma
włączonej obsługi dużych dysków, to pewnie już po niej. Co mówi
chkdsk?

305098 - Obsługa 48-bitowego trybu LBA dla dysków ATAPI w systemie
Windows 2000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl-pl;q305098

--
M.   [MS-MVP]