Kolejny raz problem z instalacją Win XP na HD SATA II...

Autor: AcePL <ace_at__bez_tego_op.home.pl>
Data: Thu 03 Nov 2005 - 00:00:31 MET

Witam,

Może ktoś zna rozwiązanie mojego problemu - jak w temacie...

AMD 64 3500+ s939
2x512MB Kingston
MB - MSI K8N Neo4
HDD WD Caviar 250GB SATAII 16MB
DVDRW LiteOn SOHW-1693S

Podczas instalacji WinXP SP2 nie mogę przejść dalej niż do EULA.

Przeczytałem wszystkie możliwe poradniki na stronie WD, MSI, Nvidii i
mnóstwie innych i nie mogę znaleźć choćby podpowiedzi co zrobić.
Podstawowa porada, czyli F6 i sterownik SCSI nie działa, bo na dołączonej
do MB dyskietce ze sterownikami nie ma opcji SATA Driver, a nie chcę
instalować sterowników do RAID - zresztą i tak mam tylko jeden dysk (MSI
zaleca tu zainstalowanie i tak sterowników RAID :().
W końcu się poddałem i wskazałem do instalacji sterowniki RAID - efekt ten
sam.

Integrowanie sterowników z instalacją XP nie jest dla mnie żadnym
rozwiązaniem, niestety - przewiduję identyczny problem u moich klientów a
ci akurat używają różnych wersji windows. Więc sterownik na dyskietce.
Tylko że tu też jest problem, bo postępując zgodnie z instrukcją dołączoną
do sterowników Nvidii dla nForce4 na wypadek utraty oryginalnej dyskietki
(tzn. traktując kolejne myślniki z pliku c19_makedisk.txt jako opcje a nie
kolejność działania), na końcu wszystkiego instalator pisze tak: "Nie
znaleziono pliku txtsetup.oem. Z kolei potraktowanie tych myślników jako
kolejnych punktów (czyli przegranie na jedną dyskietkę zawartości czterech
katalogów) wraca mnie do punktu wyjścia, czyli sterowników RAID i
praktycznie dyskietki dołączonej do płyty.

Próbowałem klawiaturę USB i PS/2. Bez efektu. Odłączyłem wszystkie
urządzenia zewnętrzne, LAN itp - bez efektu. Nawet wyciągnąłem jedną kość
RAMu i instaluję tylko na 512 MB. Ciągle to samo.

Pisanie do supportu MSI mija się z celem, bo wskutek czekania na dysk 2
tygodnie mam opóźnienie z oddaniem klientowi komputera, a z doświadczenia
dotychczas wynika, że odpowiedzi i tak nie uzyskam... :/

WD umywa ręce, MSI w zasadzie również, a nVidia uważa, że wszystko jest
ok. Tak przynajmniej wynika z lektury poradników instalacji wszystkich
trzech producentów.

Ktoś ma jakiś pomysł? Albo sterowniki SATA pod nForce4? Czy jednak
integracja sterwoników na CD to jedyna możliwość?

--
AcePL
Opera/M2 koduje posty tym samym standardem co post na który odpowiadamy