Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 21:43:08 MET

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości
news:slrndmi7t1.4tf.joshua@jacek.home...

> No i rozbiłem się o... geometrię dysku :(
> Dysk na którym chciałem postawić tymczasowy system jest jakiś
> dziwaczny:
>
> Disk /dev/hda: 60.0 GB, 60022480896 bytes
> 16 heads, 63 sectors/track, 116301 cylinders
> Units = cylinders of 1008 * 512 = 516096 bytes

Sprawdź, czy masz zafiksowane LBA w BIOS-ie w ustawieniach tego dysku.
Jeżeli jest Auto, to BIOS czyta tabelę partycji i na jej podstawie
dobiera geometrię raportowaną systemowi. Zdarzało mi się mieć partycje
utworzone według różnej geometrii (Linuks jest w tym bezkonkurencyjny)
i wtedy BIOS głupieje.

> O tyle do d*, że - jeśli mnie pamięć nie myli - aby można było w
> ogóle bootować z partycji, to musi się kończyć poniżej 1024
> cylindra.

To już nie te czasy. Dziś nawet Lilo obsługuje LBA przy bootowaniu.

W przypadku tego dysku oznacza to mniej więcej 512MB na
> partycję startową... Chyba nie ma więc szans na to by były tam XP,
> a tym bardziej bym mógł w jakikolwiek sposób przerzucić tam swój
> zmirrorowany system :(
>
> Macie jakiś pomysł na szybko co z tym fantem zrobić?

Jak manewry w BIOS-ie nie pomogą, to skasować partycje i założyć je
ponownie spod instalatora Windows. Albo się w ogóle tą kwestią nie
przejmować. Uważaj tylko - jeśli masz zamiar przekopiować pojedynczą
partycję na dysk z innymi partycjami, którego geometria jest odmienna,
to w zależności od użytego do tego narzędzia rezultaty mogą być
niezmiernie przykre dla Twoich danych...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/