Re: Otoczenie sieciowe - nie widoczne komputery

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Wed 06 Jul 2005 - 19:32:23 MET DST

*** Myjk <myjkel@nospam.op.pl>:

> Mi tutaj najbardziej śmierdzi ten komputer z Linuxem. :}

Sprawdź czy jest na nim włączona Samba (smbd i nmbd w procesach). Możesz
spróbować ją wyłączyć (o ile nie jest potrzebna):

# /sbin/service samba stop
# /sbin/chkconfig --del samba

I poczekać moment do następnej elekcji (może to potrwać nawet do
godziny).

> Chyba udam się na odpowiednią grupę i tam zapytam o możliwość
> blokowania Windowsowego Otoczenia przez Linuxa. =]

Blokować to raczej nie może, ale może np. stać się główną przeglądarką,
przy złej konfiguracji zaowocuje to tym, że klienci będą chcieli
przeglądać przez niego ale on nie będzie miał listy. Serwer staje się
główną przeglądarką ZTCP w wyniku elekcji, wygrywa ten z wyższym "OS
Level" (parametr Samby), domyślnie jest on zdaje się 65 - więc wygra.

Ja bym na Twoim miejscu postawił serwer WINS na tym Linuksie i dodatkowo
DNS zintegrowane z DHCP dla sieci lokalnej...

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )