Re: Windows 2003 server - problem z dostępem do plików

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 23:09:02 MET DST

Jacek Stelmaszczyk napisał(a):

> Tak powtarzasz tą magiczną ścieżkę do udziału, więc z ciekawości spytam.
> W jaki sposób otrzymujesz udział \\SERWER\USER\USER1?
> Bo dla mnie to wygląda po prostu jak katalog USER1 w udziale
> \\SERWER\USER i do tego katalogu siłą rzeczy są stosowane uprawnienia z
> udziału.

W najnormalniejszy sposób - na katalogu E:\USERS\USER1 włączam
udostępnianie - to samo oprzednio zrobiłem na katalogu E:\USERS - po
podłączeniu się do \\SERWER widzisz zarówno \USERS\ i \USER1

> I tak jak Paweł, nie widzę możliwości wpływu uprawnień na poziomie
> udziału do lokalnego dostępu do katalogu, do którego stosują się jedynie
> uprawnienia na poziomie systemu plików.

Proponuję byście przejrzeli
http://www.microsoft.com/poland/windowsserver2003/tajniki/bezpieczenstwo.mspx

w ramce po prawej stronie jest dokument bezpieczenstwo.doc a w nim na
stronie 7 (u dołu) opisane jest to o czym pisałem wcześniej. Dla mnie
zaskakujace było to, ze dopiero jak dałem uprawnienia do udzialu
dodatkowego tj. \\SERWER\USERS zadziałały uprawnienia z udziału
\\SERWER\USERS\USER1 :-(

Dodatkowo w tym artykule jest m.in. info o nadawaniu uprawnień z linii
komend tj. użyciu polecenia cacls.

Temat aktualnie uważam za wyczerpany.

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net
NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ DLACZEGO - PROTESTUJ !!