Re: Czym robic backup?

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 22:53:05 MET DST

Przemolo napisał(a):

> A gdybym chcial obecna partycje systemowa przeniesc na drugi dysk - zebym
> mogl w razie awarii wystartowac w ogole z drugiego dysku... to co polecacie?
> Norton Ghost? Czy moze cos innego?

Tak, Knoppixa (tak wiem, to grupa windowsowa ale to nie jest prowokacja)
- startujesz z płytki i podajesz parametry "knoppix 2 lang=pl" -
uruchamia Ci się w trybie tekstowym z uprawnieniami roota. Następnie
startx i uruchamia Ci się KDE - w menu narzędzia znajdziesz partimage -
co prawda wsparcie dla NTFS jest podawane jako eksperymentalne ale sporo
dysków już w ten sposób naklonowałem - minusem jest to, że musisz mieć
wówczas co najmniej trzy partycje (źródłową, docelową,tymczasową) - na
niej zapiszesz obraz dysku by później go nagrać na partycję docelową.

Jeśli ktoś chce poznać więcej szczegółów to służę opisem lub odsyłam na
http://partimage.org/

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net
NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ DLACZEGO - PROTESTUJ !!