Re: end of environment space

Autor: mega <mega_at_samorzad.pw.edu.pl>
Data: Tue 29 Mar 2005 - 17:48:27 MET DST

Marek Wierzbicki napisał(a):
> Dostaję taki komunikat przy próbie uruchomienia programu Dosowego:
>
> Out of Environment Space Error Message in MS-DOS Programs
>
> Niby mam opisane jak to naprawić, ale chciałbym wiedzieć jak sprawdzić
> ile mi jeszcze wolnego zostało
>
> Ma ktos pomysł?

w konsoli wydaj polecenie mem /c a dostaniesz info o ilosci pamieci.
ciebie interesuje rozmiar najwiekszego programu wykonywalnego. mozesz
zwiekszyc ten rozmiar poprzez wstawienie rem (komentarz) przed
odpowiednimi programami w pliku autoexec.nt (plik ten znajduje sie w
katalogu \windows\system32)

tu masz fragment pliku autoexec.nt:

REM Instaluj rozszerzenia CD ROM
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Instaluj readresator sieci (ładuj przed dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Instaluj obsługę DPMI
lh %SystemRoot%\system32\dosx

wtaw rem przez linijkami zaczynajacymi sie od lh, tak zeby bylo jak ponizej:

REM Instaluj rozszerzenia CD ROM
rem lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Instaluj readresator sieci (ładuj przed dosx.exe)
rem lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Instaluj obsługę DPMI
rem lh %SystemRoot%\system32\dosx

jesli w tym programie dosowym musisz miec obsluge cd-romu, sieci czy
dpmi, to nie stawiaj rem przed wymaganym komponentem

natomiast w pliku config.nt (znajduje sie w tym samym miejscu, co
autoexec.nt) mozesz dodac na koncu wiersz:

EMM=RAM

Jesli pomimo tych zabiegow, twoj program ciagle nie bedzie sie chcial
uruchomic, to moze wskazywac na jego uszkodzenie.

--
Artur 'MEGA' Grdeń gg:527856
M.E.G.A.: Machine Engineered for Galactic Assassination