Re: Problem ze zrobieniem partycji

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 14 Mar 2005 - 11:46:18 MET

On Mon, 14 Mar 2005 11:24:57 +0100, Tutanchamon wrote:

> Witam!
> Chcę zainstalować drugi system operacyjny na komputerze i mam problem. Mam dwa dyski: pierwszy - 20 GB, na którym jest WinXP
> i drugi, na którym są tylko dane. Chcę podzielić ten drugi, który ma 40 GB na dwie partycje. W Partition Magic 8.0. dysk 40GB
> jest jakby mniejszy - jest napisane, że ma tylko 32 GB, a na nim jest partycja 39 GB i dlatego mogę stworzyć partycję o
> maksymalnym rozmiarze 2,47 GB. Z czego to wynika i da się to jakoś naprawić?

Wynika to z tego że pewnie albo BIOS Twojej płyty nie rozpoznaje poprawnie
dysków większych niż 32GB, albo masz ustawioną zworkę ograniczającą rozmiar
dysku widziany przez BIOS do 32GB albo masz w BIOSie ustawioną opcję
ograniczania pojemnośći dysków. PM korzysta niestety z BIOSowych parametrów
i wypisuje takie głupoty. Generalnie powinno się ustawiać w BIOSie albo
AUTO albo LBA przy rozpoznawaniu dysków i ich parametrów. Przy tych
ustawieniach powinno wszystko działać.
A co do programu to podarowałbym sobie używanie PM8 ... to bomba z
opóźnionym zapłonem. Lepiej użyć np BootItNG albo narzędzi linuksowych.

--
Pozdrawiam
Piotrek