Re: Blad #1516 PQM na partycji NTFS

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 07 Mar 2005 - 22:52:45 MET

Użytkownik "Green" <zdrw.cotrzebausun@usunsecochcesz.gazeta.pl> napisał
w wiadomości
news:slrn.pl.d2phpi.3t8fhbv.zdrw.cotrzebausun@AQUARIUS.AQUA...

> Niestety, (chwalony) Partition Manager 6.0
> sobie ze zmiana obszaru tej aprtycji nie poradził, a
> BootItNextGeneration -- i owszem..... :)

E tam. Może zdradzisz jeszcze, przez kogo chwalony? Bo na pewno nie
przez fachowców.

> Co ciekawe, po zmianie jej rozmiaru , NADAL PM6.0
> mówi, że rozmiaru (kolejnego np.) tej aprtycji w żaden sposób
> zmienić nie może.

To zależy jaki błąd jest podawany. Czasami pomaga zaznaczenie w opcjach
BootIt "Use alternate CHS", a następnie wejście/wyjście z podglądu MBR
danego dysku. PM to taki nieco głupi program jest.....

> [...]
> tymczasowym :( I ten najnowszy(niechciany )system żyje.
> Z niego pobrałem plik ntoskrnl.exe i skopiowałem do
> WINNT2\system32
>
> Po tym- uruchomienie tego reanimowanego WINNT2 poszło lepiej.
> Pojawił sie ekran startowy, potem logowania.
> I znów problem. Logowanie w trybie konsoli idzie bezproblemowo,
> a w grafice -nie. Bez końca wraca do winiety kontroli hasła.
> Z różnymi odstępami czasowymi.
> Identycznie jest z hasłem usera.
>
> Coraz mi smutniej z tego powodu. Spisać na straty całą instalację?
> Żal skonfigurowanego systemu z programami.

Żartujesz?!! Toż masz już działający system ;-). Wykonaj teraz na tym
napędzie fdisk /mbr spod DOS-a (albo Std MBR spod BootIt) i gra muzyka.
A tutaj masz opis swojego problemu:

249321 - Nie można się zalogować, jeżeli zmieniła się litera dysku
partycji rozruchowej (W2k)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321

> [...]
> w ogóle zlekceważył _całkowicie_ sprawny system Win98 na partycji C:\
>
> Stary plik boot.ini został usunięty do Windows\Recent.
> I systemu W98 w bootloaderze nie było.
>
> Odtworzyłem ten boot.ini z wpisami dla (nowego) WINNT, starego
> WINNT2, i Win98
>
> Ale coś źle nakierowuje, bo przy wyborze Win98- ponownie
> aktywuje się komunikat identyczny jak dla uszkodzonego WINNT2 ,
> znaczy [1]
>
> Nie rozumię, dlaczego Win98 nie startuje,
> a pokazuje się komunikat absolutnie nie związany z tym Win98

A to już jest zupełnie insza inszość. W sumie sprowadza się to do
utworzenia kopii pierwszego sektora partycji z Win98 do pliku
Bootsect.dos i zapisania tego pliku na tej partycji, gdzie masz teraz
swój Boot.ini. Potem wystarczy dopisać do Boot.ini wpis
c:\Bootsect.dos="Windows 98". Ale uwaga - warunek: oba systemy muszą być
na tym samym fizycznie napędzie.

Przeczytaj może ten artykuł:
http://www.enter.pl/archiwum/tekst.asp?p=/ent2000.11/klub_bootem.htm .
Albo po prostu użyj Bootpart
http://ourworld.compuserve.com/homepages/gvollant/bootpart.htm .

P.S. W sumie gratulacje za cierpliwość.

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/