Re: Dr. Watson w Win XP SP2

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 06:30:40 MET

On Tue, 1 Mar 2005 23:20:48 +0100, chris wrote:

> Użytkownik Michal Kawecki
>
> Witam
> Wiec szczerze mowiac nic takiego nie zostalo zainstalowane pod tzw.
> "prawoklik" :)
> Jedynie co moge wymienic z istotniejszych progsow:
> - Ms Office 2k3
> - Photoshop 7 CE
> - Dr. DivX 1.0.5
> - kodeki
> - AllPlayer
> - Winamp
> - gg
> - tlen
> [...]

Z tego co napisałeś wyżej wnioskuję, że masz golutki system bez firewalli i
antywirusów. Jeśli tak jest w rzeczywistości to nawet nie poradzę Ci
naprawy i czyszczenia systemu a jedynie jego reinstall. I OD RAZU po
zainstalowaniu systemu PRZED podłączeniem do sieci instalujesz firewalla i
antywirusa.
Piszać "firewall" nie mam na mayśli tego czegoś z XPSP2, które można obejść
w 3 minuty.
Ściągnij też pakiet aktualizacji w postaci plików EXE i PRZED podpięciem
się do sieci zaktualizuj system i przeglądarkę (bo jak mniemam używasz IE).
Dopiero potem instaluj resztę i wpinaj się do sieci.
Czas "życia" czystego systemu niezabezpieczonego niczym i podłączonego
bezpośrednio do sieci (bez NAT/FW/itp) to obecnie kilka minut.
Niewykluczone jest, że przyczepił Ci się jakiś "syf" do systemu.

Zatem zgranie dokumentów i ważnych danych na jakiś inny
dysk/partycję/DVD/CD, Pełny format (najlepiej z dyskietki DOSowej format
C:/u), zainstalowanie systemu na NTFSie, zabezpieczenie i inne instalacje i
dopiero na końcu podłączanie do sieci.

Jeśli zaś chodzi o ".NT" w nazwach katalogów w Documents And Settings" to
są to profile użytkowników z nowego systemu, który nazywa się NT :)

--
Pozdrawiam
Piotrek