Klient VPN - problemy ze skonfigurowaniem połączenia

Autor: Filip Sielimowicz <sielim_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 01 Mar 2005 - 21:58:54 MET

Witam.

Mam win2k 5.00.2195 sp4 + bieżące poprawki.

Chciałbym skonfigurować sobie połączenie vpn
z serwerem w firmie, ale z jakichś powodów
przy próbie dodania nowego połączenia przez
Kreatora Połączeń Sieciowych spośród
normalnie udostępnionych 5 opcji:
1. Połącz z siecią prywatną używając połączenia telef.
2. Połącz z siecią internet używając połączenia telef.
3. Połącz z siecią prywatną za pośrednictwem internetu
4. Zaakceptuj nadchodzące połączenia
5. Połącz bezpośrednio z innym komputerem

Aktywne mam tylko dwie: 2 i 4.

I nie wiem dlaczego.
Tak w ogóle to nie rozumiem, dlaczego zaraz po odpaleniu
Kreatora wyskakuje mi okienko "Informacje o lokalizacji"
i pojawia się w sumie 3 razy, zanim daje się ubić Anulujami
i na wierzchu zostaje "Kreator połączeń internetowych".

Nie wiem, z czego to wynika - brak jakichś protokołów ?
Jakieś usługi nieaktywne ?

Połączenie internetowe mam normalnie skonfigurowane już
bardzo długo - co i widać, bo posta na grupę wysłałem
bez problemu. W pracy normalnie udało się klienta vpn
skonfigurować, a w domu coś jest inaczej.
Chyba nie jest to kwestia istnienia Firewalla
(Kerio Personal Firewall) ?

Nie wiem, co z tym zrobić. Uruchamiałem wszelakie nieuruchomione
usługi które mi się jakoś z siecia kojarzyły, ale nie pomogło.

Ktoś mógłby pomóc ?