Re: instrukcje wykonywane w czasie startu i stopu systemu - jak?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 14:54:25 MET

On Thu, 18 Nov 2004 09:39:10 +0100, Tomasz Chmielewski wrote:

> Klopot w tym, ze to co ja chce osiagnac, to w pelni automatyczna
> instalacja wielu stacji roboczych (sam sie instaluje system, bez
> wpisywania danych, kluczy itp., same sie instaluja programy bez klikania
> "dalej" itd.).

A w czym widzisz problem?
Instalujesz sobie system za pomocą instalacji Unattended, przygotowujesz
odpowiednie pakiety MSI i robisz deploying w domenie za pomocą polis
systemowych albo triala SMS i masz temat załatwiony.

Jeśli stacje robocze są jednego typu (np identyczne komputery
HP/Siemes/Dell) to robisz obraz jednego i potem klonujesz.
Idąc dalej - masz za pomocą klonowania załatwiony temat backupu stacji -
pada Ci stacja , odzyskujesz ją z backupu. Proste i skuteczne.

> A ta konsola mcc.exe to jest chyba mocno klikalna, wiec do moich celow
> sie nie nadaje (jak sie myle, to prosze o sprostowanie).
>

> I na razie wszystko mi sie udalo, poza tym cholernym "serwisem" (ktorego
> celem mialaby byc zmiana pewnych wartosci w systemie, instalacja /
> deinstalacja aplikacji itd. - dane konfiguracyjne czerpalby z
> centralnego serwera).
>
> Nie chce byc zlosliwy, ale w Linuksie dodanie czegos takiego to jest ni
> mniej ni wiecej, niz:
>
> echo "moj_skrypt" >> /etc/rc.d/rc.local

Świetnie - tyle że rc.local wykonuje się po wystartowaniu wielu innych
usług. Oczywiście można zmienić sekwencję wykonywania jednak średnio jest
to zalecane.
To co chcesz osiągnąć da się zrobić polisami systemowymi i ewentualnie
instalacją unattended z odpowiednimi plikami odpowiedzi.

> i gotowe.
>
> Ba, w Windows 95/98 bylo to super proste - dodanie czegos do
> autoexec.bat czy odpowiedniego pliku .ini.
>

> Tomek

W NT/2000 masz autoexec.nt ale ten wywołuje się tylko przy starcie CMD.
Poszukaj może materiałów na temat wywoływania programów przy starcie
systemu (jak np chkdsk przed oknem logowania).

--
Pozdrawiam
Piotrek