Re: Ukrywanie katalogow za pomoca uprawnien.

Autor: glappo <glappo_at_banita.pl.WYTNIJ.TO>
Data: Tue 02 Nov 2004 - 22:05:39 MET

mstolars@poczta.onet.pl napisał(a):
> [...]
> przypisuje do grupy-komorki. W zasobie mam katalogi o nazwach komorek i
> uprawnienia przydzielane za pomoca grup. Wada tego rozwiazania jest to ze
> userzy widza wszystkie katalogi i musza jeszcze celowac w swoje katalogi.
> Chcialem by mieli tylko to co potrzebuja, ale latwo sie nie da. Jedyny pomysl
> jaki mi przychodzi do glowy to to zeby kazdy user mial oddzielny skrypt
> logowania ktory go stosownie podmontuje, ale na to sie nie zgadzam bo juz nic
> innego bym nie robil :) W tej chwili mam skrypty powiazane z tematami tego co
> robia i osobne przypadki ewentualnie wydzielam z calosci.

jakos po gorke kombinujesz, zrob poprostu userom katalogo domwe na tym
serwerze (czy to windows * server czy samba/unix) i mapuj je u userow na
klientach, chociaz w nt i tak sie "same" zmapuja jesli podlaczysz je do
domeny
w katalogach domowych na serwerze zrob symlinki do wspolnych katalogow
dla danej grupy (moze profil obowiazkowy dla grupy to obejmie) i jest cacy
jesli jako serwer jest samba/unix to symlinki bez problemu zrobisz,
jesli windows * server z ntfs to poszukaj programiku do tego (jest)

> No coz, beda sie
> musieli userzy nauczyc, albo sobie wyciagna skroty na pulpit i tyle. W UNIX-ie
> na uczelni byl taki myk zrobiony ze nie sowje katalogi byly nie widoczne, ale
> to najwyrazniej bedzie w Win 2015 Serwer Enterprise :)

jesli nie wykorzystujesz ad to zmigruj to na samba/unix ;-)