Re: W2003SerwStd, Terminal Services, problem z podłączeniem się klienta

Autor: kriss <akmes_at_kalisz.home.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 09:13:13 MET DST

> Mam następujący problem : jest sieć na 40 kompów, i jest serwer Win2003
> standart. Do serwera jest zakupione 8 licencji cal i 8 licencji Terminal
> Services. Sieć działa od ponad 2 miesięcy bez problemów większych
> problemów.
> Od kilku dni jeden z komputerów nie może połączyś się terminalem do
> serwera.
> KLIENT zwraca komunikat "serwer nie przydzielił licencji ...". Zacząłem
> się
> dowiadywać na jakiej zasadzie są przydzielane licencje i dowiedziałem się,
> [...]
A serwer licencji terminalowych masz postawiony? (pewnie tak bo co byś
zrobił z tymi licencjami terminalowymi) wejdź tam i tam powinna być
informacja o wszystkich licenacjach na połączenie, z tego co pamiętam to
domyślnie każdy klient (dla którego nie ma licencji na połaczenie) dostaje
licencje tymaczasowa 60 lub 90 dni, nie pamiętam dokładnie. W serwerze
licencji powinno tam być zaznaczone czy dane licencje wygasły. Może to ci
pomorze rozwiązać problem (te info. dot. Win2000 nie wiem czy tak samo to
wygląda na Win2003)
Dłuższy czas się tym tematem nie zajmuje ale jakiś czas temu (czytaj ok.
roku) było na grupie opisane jak sprawić aby licencje tymczasowe nie
wygasały po tym terminie- tyle że to dotyczyło Win2000