DNS wywala czasem użytkowników

Autor: Radziulas <radziulas_at_wp.pl>
Data: Wed 08 Sep 2004 - 11:52:36 MET DST

Witam serdecznie,
mam następujący problem. Sieć z serwerem pod windows 2000 serwer, do tej
pory w sieci było tylko kilku userów i wszystko działało. Teraz zapadła
decyzja, żeby pozostałych, będacych w innej domenie i na innym serwerze
też dołączyć do tej domeny na tym serwerze. Dodałem userów do usługi
active directory, wszystko chodzi ale...
Serwer dns zainstalowany na głównym serwerze, od czasu do czasu wywala
jednego lub kilku userów. Nagle przykładowo pan x, y lub z nie mogą
wczytac strony, jeśli wpisze adres Ip wszystko chodzi. Nie ma żadnej
prawidłowości jeśli chodzi to kto to jest, wywala kogoś losowo. Pomaga
zatrzymanie i ponowny rozruch usługi: serwer DNS i klient dns, wtedy
strony znowu się wczytują u tych osób. W logach systemowych mam tylko co
jakiś czas komunikat: o numerze Netlogon 5781: że nie można zarejstrowac
lub wyrejstrować co najmniej jednego rekordu DNS bo żaden serwer dns nie
jest dostępny. Z bazy wiedzy Microsoftu sciągnąłem i zastosowałem poradę
dotycząca modyfikacji rejestru, tak by usługa netlogon była zależna od
usługi dns i uruchamiała sie po usłudze dns. jednak nie przyniosło to
rezultatu.
Bardzo prosze o pomoc, gdyż o ile w XP czy 98 mogę wpisywac inne publiczne
sewery dns, o tyle na stacjach roboczych wyposażonych w windows 2000 muszę
wpisac ten nasz bo inaczej potwornie długo startują przy logowaniu do
domeny. Sieć nie używa dhcp ani wins.
Bardzo prosze o pomoc napisaną w prosty sposób, jestem początkującym
zastępcą admina :-)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką okazaną pomoc
Radosław Skórkowski