Re: Niedawno przesiadlem sie z Win ME na Win2k i mam pare pytan

Autor: Lizard <lzd_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Sep 2004 - 13:31:40 MET DST

Dnia Sun, 29 Aug 2004 02:09:36 +0200, Arkadiusz Kułakow napisał(a):

> Załadowałem ostatnio jakiś program do zarządzania pamięcią. Może

Programy do zarządzania pamięcią są dobre dla Win9x. Pod serią NT nie
sprawdzają się.

> pomoże. Nie wiesz czy jest coś co by zrobiło porządek z zarządzaniem
> przestrzenią dyskową winy. Po defragmentacji, wrzucam coś na dysk a
> milusiński zaczyna zapisywanie od połowy partycji. Chyba nie po to
> defragmentowałem dysk?

Pewnie dlatego, że masz NTFS. Tam odpowiednik FATu, czyli MFT
umieszczony jest po środku partycji, bo niby ze środka bliżej
gdziekolwiek niż z początku :-/. Pliki zapisywane są od środka ku
"brzegom". Częściowo pomaga defragmentacja (czymkolwiek, byle nie
systemowym defragiem).

BTW. Defragmentacja dysku scala pofragmentowane pliki, a nie wolne
miejsce. :-p

--
Lizard