Re: boot.ini po raz kolejny

Autor: Jan Bartnik <jasko_bartnik_at_op.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 00:11:22 MET DST

Sat, 4 Sep 2004 23:25:43 +0200, Michal Kawecki :

> A może by tak system podać? Bo w Konsoli Odzyskiwania XP jest narzędzie
> Bootcfg, które twój problem rozwiąże. W W2k go nie ma

Hmmm...fantastyczne, a ja to mam. Wystarczy doinstalowac bo czasem sie
przydaje. Niestety tym razem nici z tego bo wszedzie mialem "zakaz wstepu".
Czlowiek nawet na NTFSie czuc sie bezpiecznie nie moze.

> http://ourworld.compuserve.com/homepages/gvollant/bootpart.htm. Albo
> DFSee, który od razu poda prawidłowe wpisy.

DFSee nie sprawdzalem ale ten pierwszy wysypal mi system :P

Metoda prob i bledow wyszlo multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2) co w
Linuxie wyszlo najzwyczajniej hdd7. Windowego rozumienia dysku za nic nie
rozumiem :P

> Bootowanie czego? Bo jeśli systemu z linii 9x, to spod ntloadera - przy
> tym układzie dysków - jest to niemożliwe, bo 9x wymaga posadzenia swoich
> plików startowych na *pierwszym* dysku.

Mowilem ze wczesniej wszystko dzialalo wiec 9x byc to nie moglo ... poza
tym NTG by bylo. A mialem tez ta swiadomosc ze "troche" wyszedlem poza 1024
cylinder :P

> Kolejnym twoim błędem było utworzenie dwóch partycji extended na
> jednym dysku, czego Windows nie wspiera, a ostatnim - to, że druga
> partycja extended jest typu 05 a nie typu 0F.

Tych ostatnich fistaszkow w hexie nie rozumiem ale zalozmy, ze tak jest.
Prosilbym tylko o wytlumaczenie : dlaczego? Do 2ch extended zmusil mnie
qt_parted, ktory jako jedyny stwierdzil ze cos jeszcze z tym dyskiem da sie
zrobic. PartitionMagic uznal przypadek za tragiczny i postanowil dla
dobicia "naprawic" mi MBR. Skonczylo sie Testdiskiem.
Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam.
Jasko.