Re: w2k i 98 komp nie odpala ;-((((((

Autor: Michal Kwiatkowski <mikeskil_at_polbox.odspamiacz.com>
Data: Fri 03 Sep 2004 - 14:50:34 MET DST

Michal Kawecki wrote:

Hurtem niejako odpowiadam :)

> Bez sensu. To co ma być w MBR po fdisk /mbr, już tam jest, bo format
> tego nie usunął. W ten sposób uda się za to skutecznie usunąć podpis
> dysku, przez co W2k pogubi literki partycji i system może nie pozwolić
> się zalogować, co jest dość kłopotliwe w odwróceniu. Więcej piszę o tym
> na końcu.
Fakt - nie doczytałem że to były 2 dyski.

> ;-)). A nie prościej przywrócić te literki, zamiast przenosić profile?
> ;-)
Nie da się zmienić litery dysku systemowego - więc nie zawsze :-)

> Oczywiście. Bo przywrócenie kodu bootmanagera wykonuje się poleceniem
> fixboot, spod Konsoli odzyskiwania. Te trzy pliczki są naturalnie
> niezbędne.
Tylko jeszcze trzeba się do rzeczonej dostać ;-)

Owszem- miałem na myśli literki (same w sobie są nazwami ,ale to OT) lecz
niestety nie masz racji. Windows hierarchizuje patrycje fizyczne i logiczne
(rozszerzone) i zawsze partycje fizyczne są nazywane "niższą" literą
alfabetu. W przypadku gdy profile użytkownika są przechowywane gdzie
indziej niż default - ma to znaczenie.

> Niestety (albo i stety) - nie. W2k zapisuje sobie raz przydzielone
> literki w rejestrze, wiążąc je w ten sposób z unikalnym podpisem dysku
> nadawanym mu przy pierwszym podłączeniu do systemu. Jeśli usuniesz ten
> podpis, to literki zostaną partycjom ponownie przydzielone; może się
> jednak zdarzyć, że już nie w ten sam sposób, co wówczas, kiedy system
> był instalowany. A bardzo często się zdarza (np. przy instalacji spod
> innego działającego systemu), że partycja systemowa dostanie jakąś dość
> odległą literkę, a już na pewno nie D, jak sugerujesz. Dziwi mnie, że
> [...]
ooo, właśnie :-)

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski