Re: w2k i 98 komp nie odpala ;-((((((

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 01 Sep 2004 - 22:59:50 MET DST

Użytkownik "Aikus" <aikus@wypat.ze.spamem_poczta_kropka_fm> napisał w
wiadomości news:ch4msl$mu7$1@213.17.162.35

Bez sensu. To co ma być w MBR po fdisk /mbr, już tam jest, bo format
tego nie usunął. W ten sposób uda się za to skutecznie usunąć podpis
dysku, przez co W2k pogubi literki partycji i system może nie pozwolić
się zalogować, co jest dość kłopotliwe w odwróceniu. Więcej piszę o tym
na końcu.

;-)). A nie prościej przywrócić te literki, zamiast przenosić profile?
;-)

> Moge sie mylic, ale:
> 1. Jezeli tych trzech pliczkow nie bedzie na partycji startowej to
> fdisk /mbr nic nie da.

Oczywiście. Bo przywrócenie kodu bootmanagera wykonuje się poleceniem
fixboot, spod Konsoli odzyskiwania. Te trzy pliczki są naturalnie
niezbędne.

> 2. Zmiany literek dyskow (to miales na mysli, prawda?) trzebaby bylo
> sie obawiac w Win98, ale nie w W2k, gdzie system przypisuje sobie
> literke dysku na podstawie jakiegos tam podpisu, ktory dodaje
> automatycnzie do kazdego dysku przy pierwszym robieniu z tym dyskiem
> czegokolwiek pod tym windowsowym disk-managerem. Dysk D pozostanie
> zawsze dyskiem D pod okreslonym systemem, nie zaleznie od tego co sie
> stanie z poprzednimi dyskami.

Niestety (albo i stety) - nie. W2k zapisuje sobie raz przydzielone
literki w rejestrze, wiążąc je w ten sposób z unikalnym podpisem dysku
nadawanym mu przy pierwszym podłączeniu do systemu. Jeśli usuniesz ten
podpis, to literki zostaną partycjom ponownie przydzielone; może się
jednak zdarzyć, że już nie w ten sam sposób, co wówczas, kiedy system
był instalowany. A bardzo często się zdarza (np. przy instalacji spod
innego działającego systemu), że partycja systemowa dostanie jakąś dość
odległą literkę, a już na pewno nie D, jak sugerujesz. Dziwi mnie, że
się z tym nigdy nie spotkałeś :-).

> Swoja droga, gdyby pozmienialy sie literki dyskow to uruchomic ten
> system to nie bylaby juz taka prosta wprawa. Jest przeciez cos takiego
> jak zmienne srodowiskowe, ktore definiuja m.in. %system_root% jako
> c:\winnt i tak dalej... poza tym wszystkie wpisy w rejestrze, gdzie
> ktory program ma jaka DLLke.... wszystko to by poszlo w buraki.

No niezupełnie - wszystkie odwołania w systemie opierają się na
zmiennych systemowych, których wartości są ustalane podczas startu
systemu. Dlatego można go spokojnie uruchamiać na dowolnej literce.
Wyjątkiem jest niestety jeden wpis i to on powoduje największe problemy,
a chodzi o ścieżkę do Userinit.exe. Można jednak spokojnie skrócić go do
postaci Userinit.exe właśnie i wówczas problem zniknie, bo system sam go
odnajdzie w ścieżce PATCH. Więcej piszą o tym tutaj:

249321 - Nie można się zalogować, jeżeli zmieniła się litera dysku
partycji rozruchowej (W2k)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321

/odpowiadając zmień px na pl/