Re: w2k i 98 komp nie odpala ;-((((((

Autor: Aikus <aikus_at_wypat.ze.spamem_poczta_kropka_fm>
Data: Wed 01 Sep 2004 - 15:04:57 MET DST

kleju@friko.onet.pl wrote:

> poratujcie mnie prosze!!!!!
> jest sobie komputer z 2hd na c byl w98 a na d w2k, przy starcie byl
> wybor albo to albo tamto. Co pochrzanilem: otorz bedac w w2k,
> wykasowalem cala zawartosc dysku c w w98, i teraz, komputer nie chce sie
> w ogole odpalic. podejrzewam ze skasowlaem boot loader, albo cos
> takiego. Czy mozna jakos urzywajac cd instalacyjengo w2k to naprawic?
> moglby kots mi krok po kroku opisac jak to zrobic??? - mysle ze bylo by
> szybciej niz instalowac caly system i aplikacje od nowa

Oczywiscie, ze tak. naprawisz to bardzo prosto, tylko jeden warunek:
Dysk instalacja W2k byl formatowany pod W2k.
Trzeba zrobic tak: Ustawic partycje z W2k jako aktywna (pod jakimkolwie
partition managerem, moze byc narzedzie do zarzadzania dyskami w innym
dzialajacym W2k, tyle, ze wtedy musisz fizycznie na chwile wypiac dysk z
kompa i wpiac do innego;)). Skopiowac do katalogu glownego (czyli u
Ciebie d:\) trzy pliki z innego dzialajacego W2k:
ntldr
ntdetect.com
boot.ini

Przy czym boot ini, trzeba jeszcze otworzyc w jakimkolwie edytorze
tekstowym i zmodyfikowac.... Fmmm... pomyslmy...
W Boot.ini wzietym z W2k zainstalowanego na pierwszej partycji
pierwszego dysku twardego bedzie mial cos takiego:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
Professional" /fastdetect

Jezeli Twoj dysk D to pier3wsza partycja drugiego dysku twardego (NIE
SCSI) to trzeba to zmodyfikowac nastepujaco:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
Professional" /fastdetect

Wszystko jest bardzo proste, jezeli system stoi na FAT32 bo mozna to
wszystko zrobic z dyskietki.
Jezeli stoi na NTFSsie.... to najpewniej i najbezpieczniej bedzie tak
czy siak wypiac dysk i podlaczyc na chwile do innego dzialajacego W2k
lub XPka, tyle ze ntldr i ntdetect musisz wziac tak czy siak z W2k (bo
te XPkowe chyba nie sa kompatybilne.

Wszycho!
;)

--