Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 15:46:59 MET

Wojciech Puchar pisze:

Czytając tylko sie uśmiechnąłem :)

> Więc nie masz racji. Problem rozwiązuje działający ident podający np IP
> wewnętrzne.

Identa oróbowałem kiedyś daaaaaaaawno temu, jak jeszcze ludzie używali
powszechnie irca i był im ident potrzebny. Potem okazało się, że
trzymanie identa na routerze jest dość kłopotliwe wydajnościowo oraz
administracyjnie (robienie wpisów). Jak masz np. kilkaset komputerów to
_może_jeszcze_do_przeżycia_ choć ja tego nie widzę (z moich
doświadczeń). A przy większej sieci to już wogóle masakra.

> Akurat port 80 idzie przez proxy i tu akurat nie mam w ogóle problemu.

Znowu to samo jak wyżej - proxy może dobrze działać w _małej_ sieci.
"Mała" wg mnie to łącze do 10/20 Mbitów ew. do 500 osób. Powyżej "małej
sieci" proxy dla wszystkich jako np. transparentne lub wymuszone jest
nieporozumieniem. Wydajnościowo też. Jedyna zaleta - stosunkowo ładne
logi z połączeń www.

> Jak będzie miał 3 razy w tygodniu to oznacza że będe miał na tyle dużą sieć
> by zatrudnić kogoś na pół etatu do obsługi policjacji.

no comment :)

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7