Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 15:04:47 MET

> Klient przechodzący przez NAT, zawsze chodzi określonym portem/grupą
> portów na świat.

Zależy jakiego NATa używasz. Ten co ja używam po prostu używa jakiegoś
zakresu. W moim przypadku - od 1024 w górę, bo daje mu IP tylko do tego.

Więc nie masz racji. Problem rozwiązuje działający ident podający np IP
wewnętrzne.

> Mając logi z drugiej strony można określić z jakiego
> portu nastąpiło połączenie np. na port 80, a co za tym idzie określić
> kto się łączył, mimo że był za nat-em.

Akurat port 80 idzie przez proxy i tu akurat nie mam w ogóle problemu.

> Heh, jak będziesz miał 3 razy w tygodniu to zobaczysz jakie to bywa
> upierdliwe, szczególnie ze zazwyczaj oczekują danych z przed kilku
> miesięcy, bo taką mają szybkość działania :)

Kilku miesięcy? Pan chyba żartuje. NAJSZYBSZĄ sprawą jaką miałem to sprzed
roku :)

Jak będzie miał 3 razy w tygodniu to oznacza że będe miał na tyle dużą sieć
by zatrudnić kogoś na pół etatu do obsługi policjacji.