Re: Dwa pytania.

Autor: tomek_at_waw.pdi.net
Data: Thu 12 Jun 2003 - 13:16:21 MET DST

Maxtor <procal_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

> Mam dwa pytania.
> 1. Wyczytałem na grupie dyskusyjnej, że włamanie do komputera można gdzieś
> zgosić.
> Jakiś dowcipniś oczyścił mi komupter ale został jeden ślad i nie wiem
> jak można by go sprawdzić.

> 2. Od dłuższego czasu poszukuję szczegółowych dokumentów prawnych które
> regulują sposób działana organizacji jaką jest sieć ASK.

ASK czyli Amatorska Siec Komputerowa? Mysle, ze najbardziej adekwatny bedzie
tutaj Kodeks Cywilny no i zadanie naprawienia szkody plus oczywiscie moznosc
wykazania, ze pokazany palcem ta szkode wyrzadzil. Oczywiscie polecam
grupe pl.soc.prawo.

> Mam problem z wyjaśnieniem kiedy sieć jest amatorska a kiedy nie jest. I w
> jakich warunkach można życzyć sobie rachunku od dostawcy, administratora w
> postaci faktury. I czy jeżeli sieć jest amatorska to czy administrator
> takiego tworu jak sieć osiedlowa musi dzałać non- profit czy nie.

Moge napisac jak jest u znajomego. W tej chwili polaczone siecia ma 10 osob
wiszace na jednym SDI. Administrator pracuje nonprofit. Jesli komus sie nie
podobaja zasady ustalane przez niego moze powiedziec do widzenia, ale takiej
sytuacji jeszcze nie bylo. Nie ma oplat wstepnych a kazdy nowy uzytkownik
ponosi koszty dolaczenia (musi kupic przewod, powywiercac dziury etc.). I to
koniec. Jesli chce miec w tej sieci dostep do Internetu to obowiazuje
zrzuta.

> Potrzebuje jakieś regulujące to konktne akty prawne. Przeczytałem Prawo
> dotyczące telekomunikacji ale nie znalazłem tam definicji ani opisu tego
> tematu. Kiedyś na stronie "trzepak" były akty prawne ale w nich jak na złość
> nie ma słowa o ASK.

A musza byc?

> Bardzo będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pewnie było to już wałkowane na
> grupie ale potrzebuje wykazać się konkretnymi przepisami i w tym właśnie
> problem.

> Pozdrawiam.

Pozdrawiam