Re: SDI, Telia i biala plama na mapie USA

Autor: michug (michug_at_icpnet.pl)
Data: Tue 06 Nov 2001 - 10:54:15 MET

"Czapla" <czapla_at_tenbit.pl> wrote in message

> ">

> Czy opisywane na grupie problemy z telia (tzn. pingi rzedu 1000-3000ms,
> stracone pakiety itp.) sa rowniez spowodowane wymiana owych routerow??
>
> Pozdrawiam,
>
> Czapla

Jak już pisałem wcześniej Polpak-T. TP SA ma kłopoty z routerami firmy
Nortel. Wspomniane routery gubią pakiety, a po osiągnięciu 100 proc.
obciążenia - resetują się.
TPSA kupioło od Nortela kilkadziesiąt nowoczesnych sieciowych węzłów typu
Magellan Passport. Węzły te miały utworzyć szybką ogólnopolską światłowodową
sieć. Pozwalają dołączać klientów w dowolnie wybranym standardzie (ATM,
HDLC, Frame Relay). Obecnie sieć Polpak-T to węzły typu Passport-160 oraz
MAS firmy Nortel. Są rozmieszczone w większych miastach Polski, w których
jest też zainstalowana struktura sieci MAN. DM. Wadliwe działanie sprzętu
Nortela ma generalnie wpływ na sieć i jej zdecydowane spowolnienie. Ponadto
Polpak-T jest w tej chwili w trakcie przebudowy. Połączenie TP SA-Telia
zgodnie z moimi informacjami działa prawidłowo. Winy należy się dopatrywać
po stronie routingu w sieci Polpak-T oraz ewentualnie po stornie Telii(nie
mamy informacji o ewentualnych awariach).
Koszt inwestycji koniecznych do całkowitego uzdrowienia sieci to ponad
milion dolarów tak więc usunięcie awarii trochę potrwa, ok 1 roku.

pozdrowienia

michug(TPSA)