Re: serwer www, ftp i proxy

Autor: Dawid Kuroczko (dk_at_PLEASE--REMOVE--THIS.ssw.krakow.pl)
Data: Thu 22 Jul 1999 - 03:51:17 MET DST

21 lipca, godzina 11:47, na pl.internet.polip pisze Maciek:
> Pomocy !!!

> Potrzebuję programu pod NT4 - mogą być 2, do zrobienia serwera ftp, www i
> proxy. Mam stałe łącze z internetem.

Poszukaj pakietu CygWin. Jest tam kilka programów, m.in. kompilator
i linker. Przy ich pomocy powinieneś móc zrobić serwer ftp, www
a nawet proxy. ;D Przepraszam, żartowałem, nie mogłem się powstrzymać. ;)

> Chodzi mi przede wszystkim o to aby można było wejść na stronę na moim
> kompie za pomocą dowolnie wybranego przeze mnie adresu np.
> cos_tam.rzeszow.pl. Mam program do ftp i www, ale na stronę i ftp można
> wejść tylko za pomocą adresu IP.

A teraz na poważnie. Nie wiem co chciałeś teraz powiedzieć, zgaduję,
że
1) masz programy do robienia WWW, potrzebny Ci serwer --> Zobacz na
http://www.apache.org/ całkiem niezły serwer na GPL. Tak, też pod Win.
2) Masz IP, ale nie jesteś wpisany do DNSu (nazwa coś_tam.rzeszow.pl
nie wskazuje na Twój IP). Będziesz musiał dowiedzieć się kto
zarządza domeną rzeszow.pl (pewnie NASK), znaleźć formularz
rejestracji domeny na stronach właściciela rzeszow.pl, skombinować
dwa name serwery (jeden możesz postawić na NT, podobnie jak
w przypadku Apacha (chyba) istnieje jakaś przeniesiona z Unices
wersja BINDa) uruchomić DNS, a potem już tylko zarejestrować. :)

HTH

    Pozdrawiam,
      Dawid Kuroczko

--