Re: pl.internet.komunikaty

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 07 Jul 1999 - 10:20:49 MET DST

On Tue, 6 Jul 1999 22:00:36 +0200, "Moi" <Moi_at_w.pl> wrote:

>Nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii dziejow, ale
>czy nie jest tak, ze po dlugotrwalym padzie serwera
>newsow TPNet'u zbyt duzo abonentow 02021222 przenioslo
>sie na news.ICM.edu.pl i przed wrzesniowym otworzeniem
>"Window'a na internet" trzeba ich odzyskac dla TePSY?

Nic nie trzeba odzyskiwac - dla telepsa korzystne jest ze w serwery
inwestuje kto inny... Niekorzystne jest natomiast aby transfery byly
porzadne - i tu dziwnie pad bramki zbiega sie z obnizeniem taryf
lokalnych poza szczytem - to co przed pierwszym lipca kosztowalo mnie
sciagniecie newsow z ICM-u po impulsie za 3min to najwyzej polowa tego
co od tygodnia place sciagajac po impulsie za 6min - i zastanawiam sie
czy przed dziesiata wieczor aby nie wychodzi to taniej (bo po
dziesiatej to juz calkiem jak krew z nosa dane z ICM-u kapia...). A na
ICM wrocilem bo news.tpsa.pl dziwnej zadyszki dostawal i kupe forsy na
czekanie na dane szlo - licznik stuka, lacze sie leni, modem czeka
niewiadomo na co... Teraz jakby znajome objawy pojawiaja sie przy
ciagnieciu z ICM-u. Dla telepsa sam mniod...
W przypadku HIS-a tez przyciecie takich bramek ma dla telepsa sens -
jedna dostatecznie szeroka bramka do duzego i popularnego serwisu, a
takim sa niewatpliwie zasoby zgromadzone na ICM-ie (newsy,
mirrory...)jest w stanie wygenerowac spory ruch w sieci wewnetrznej co
pociaga za soba koiecznosc jej rozbudowy dla zwiekszenia droznosci. I
tu pytanie - po co za okreslone pieniadze dawac wiecej jak mozna dac
mniej?

Darek