Re: Raport: internet w polskim biznesie (i zyciu)

Autor: Nina Liedtke (nina_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 03 Jul 1999 - 17:38:23 MET DST

On 1 Jul 1999 12:00:43 GMT, muhlig_at_us.edu.pl (Maciek Uhlig) wrote in
article <8DF68E09Fmuhligusedupl_at_news.cto.us.edu.pl>:

[...]
> Osobiscie staram sie nie kupowac zadnych produktow, jesli nie mozna ich
> (i ich producentow lub dystrybutorow) znalezc w sieci.
        Jak ja uwielbiam takie pieknie brzmiące, nic nie znaczące
deklaracje... ;)

> Jak juz kiedys pisalem, chcialbym miec mozliwosc wystawienia oferty
> kupna, ktora zostanie automatycznie znaleziona przez oprogramowanie
> dostawcow. Mam przekonanie, ze kiedys bedzie mozna w ten sposob dzialac.
> Oczywiscie, sa tacy, co wola handel bazarowy albo wedrowki po
> okolicznych sklepach.
        Ano są i będą. Na przykład ubrań ani butów nie kupuje się bez
przymierzenia; szukając materiału na zasłony or sth trzeba go obejrzeć
nie tylko w sztucznym świetle sklepu, ale podejść do okna, żeby
zobaczyć, jaki ma odcień w świetle dziennym... etc.
        Części do komputera czy samochodu możesz sobie kupować 'na ślepo',
bazując tylko na opisie technicznym, ale o prawdziwych zakupach, jak
widzę, większego pojęcia nie masz ;>

> A liczba uzytkownikow sieci rosnie.
        Taak... W początkowej fazie rozwoju komputerów osobistych (a potem po
wynalezieniu CD) w pewnych środowiskach (bliskich mi zawodowo)
prognozowano rychły zanik książek i czasopism w postaci drukowanej...
I co? Wystarczy się rozejrzeć ;)
        Z innej beczki: jaki jest sens istnienia teatrów, filharmonii,
muzeów? Przecież dokładnie wszystko, co oferują, można obejrzeć/usłyszeć
nie ruszając się z domu.
        Tak więc, jeśli marzysz o tym, że Twoja żona/dziewczyna przestanie
łazić po sklepach, to licz się z tym, że następnego dnia w charakterze
obiadu możesz dostać tubkę substancji o wartości odżywczej dobranej do
Twojego wieku, wagi i trybu życia - zamówioną i zakupioną przez
Internet, oczywiście. Smacznego ;>

> Pozdrowienia,
Pozdrawiam
Nina