Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Marcin Jagodzinski (dima_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 00:43:00 MET

Dnia Sun, 05 Jan 1997 22:50:35 GMT, w pl.listserv.polip pisales(as):

>a na czym polega rozsadna polityka antymonopolowa w USA ?

Na niedopuszczeniu do powstania odpowiednika TP SA.

>Dziwi mnie nazywanie TPSA monopolista w kontekscie uslug Internetowych
>:-O, no moze sa obszary w Polsce (ktos tu o tym pisal) gdzie jest to
>jedyny provider dostepny lokalnie ...

Nie nazywam go monopolista. Ale dla pewnego sektora tego rynku moze
stac sie nim w przyszlosci.

>Poparcie moze miec lub nie, a kto owe wladze wybiera ?

Wszyscy. Ale kto wygrywa, to jest pytanie. W swiadomosci przecietnego
obywatela problemy telekomunikacji to drobiazg nie warty rozwazania.

> Jezeli anonimowe IP i komutowany dostep

bezplatny!

>zarznie komercyjnych providerow, to przepraszam ale moze niewlasciwie
>obrali oni sobie rodzaj dzialalnosci gospodarczej ...

A TP nie oferuje takze innych uslug? A w przyszlosci?

>Owszem mozna korzystac, z tym ze TPSA nie udziela instruktazu, a wrecz
>odwrotnie ( http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/ograniczenia.html to
>gwoli przypomnienia).

Ile odwiedzin ma ta strona? Ciekawe, czy maja takie dane.

>Jaka to roznica, u komercyjnego providera tez
>mozna zalozyc nedzne konto pocztowe, a ostatecznie miec ich setki
>(nawet dla bardzo duzej firmy - i sprawnie je obslugiwac) odnosnie
>wielu innych uslug sprawa ma sie podobnie ;-))). Wielokrotnie tu
>czytywalem, ze ktos ma konto u komercyjnego providera, ale laczy sie
>przez TPSA bo ma lepszy transfer, wiec dlaczego sie nie staraja ?

Nie widzisz pewnej roznicy potencjalu? I zasobow finansowych?

>Typowe dylematy kazdej firmy, niekoniecznie komercyjnych providerow

Ale jesli sa to dylematy calej grupy firm to sprawa robi sie powazna.
Bo nie jest to dylemat TP SA

>w sprawie tel. rowniez sie zgadzam, natomiast *masowy dostep do
>Internetu* wygladal zgola inaczej przed oferta TPSA, chyba trudno to
>bylo kwalifikowac w kategoriach masowosci ;-)

Niedlugo zgodzimy sie na umasowienie radia, za pomoca instalowania
bezplatnych glosnikow nadajacych stacje rzadawa na ulicach i w domach.
Radio to nadawaloby oczywiscie reklamy. Why not?

Pozdrawiam

Marcin Jagodzinski
mailto:dima_at_ikp.atm.com.pl
http://www.atm.com.pl/~dima/mj.html