Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Bernard Malinowski (bernard_at_free.polbox.pl)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 23:50:35 MET

On Sun, 05 Jan 1997 14:00:28 GMT, dima_at_ikp.atm.com.pl (Marcin
Jagodzinski) wrote:

>Przepraszam, tzn. dostep przez TP SA jest wg. ciebie latwiejszy
>technicznie?

Moze bardziej powszechny i szybciej dostepny (odpadaja rejestracje,
kontakty z providerem itp.:-)

>I na zawsze pozostanie JEDYNA.

chyba nic nie stoi na przeszkodzie to zmienic ...

>Nieprawda. Wystarczy rozsadna polityka antymonopolowa. Tak jak
>istnieje np. w USA. Ktora nic nie ma wspolnego z komunizmem.

a na czym polega rozsadna polityka antymonopolowa w USA ?

>A oni placa jakies wyzsze impulsy, zeby ten program utrzymac?

Biarac pod uwage wysokie ceny za polaczenia tel. (podobno jedne z
wyzszych w Europie), ruch na 0202122 powinien pokryc koszty utrzymania
tego programu.

>...Nie mam nic przeciw promocja. Ale tu mamy do
>czynienia z promocja nieuczciwa. Bo organizuje ja monopolista,
>wygrywajac nie jakoscia uslug, tylko dzieki temu, ze ma inne zrodlo
>utrzymania, ktorego nikt mu nie odbierze. Jest to dumping.

Dziwi mnie nazywanie TPSA monopolista w kontekscie uslug Internetowych
:-O, no moze sa obszary w Polsce (ktos tu o tym pisal) gdzie jest to
jedyny provider dostepny lokalnie ...

>Ja mialem watpliwa przyjemnosc sluchac urzednika min. laczn. (chyba
>dosc wysokiej rangi). On cos mowil, ze za 5-6 lat moze zniesie monopol
>na rozmowy miedzymiastowe. Na miedzynarodowe nigdy. Ale ogolnie to nie
>ma zadnego planu, tylko sie zobaczy... moze... itp. Poza tym przez te
>kilka lat... co bedzie sie dzialo? To moze niech wszystkie firmy
>zbankrutuja, a za 5 lat zostanie na rynku kilka spolek, ktore
>odpaczkowaly od TP SA. Ach, jaka bedzie konkurencja. Tak to sobie
>wyobrazasz?

Niestety co rzad (a bylo ich wiele), to nowy minister i inne
koncepcje. Wybory juz niedlugo - nowy sejm wystawi nowy rzad i nowego
ministra. Jezeli bawic sie w demokracje, to zwracac uwage co w tej
kwestii proponuja kandydaci na poslow. I jak w kazdej demokracji
dziennikarze umila im pobyt w sejmie jezeli zapomna o obietnicach

>Tak? A skad taka pewnosc? Najpierw musza dostac odpowiednie papiery. A
>jesli TP SA zacznie oferowac uslugi tez przez kablowke? Przeciez ja na
>to stac. I znowu: wygra z kazda kablowka, bo jest wieksza i ma
>poparcie wladz.

Poparcie moze miec lub nie, a kto owe wladze wybiera ?

>Nie sadze. To jakbys proponowal producentom obuwia zycie ze sprzedazy
>sznurowadel. To ma byc provider, ktory daje tylko konta pocztowe?
>Mozna (juz lub niedlugo) miec swoje strony na serwerach TP SA.

Dziwny to producent obuwia, ktory obawia sie producenta sznurowadel
... ;-))) Moze nie jest producentem obuwia, moze ma taki szyld aby
dodac sobie prestizu ? Jezeli anonimowe IP i komutowany dostep
zarznie komercyjnych providerow, to przepraszam ale moze niewlasciwie
obrali oni sobie rodzaj dzialalnosci gospodarczej ...

>A pisales, ze moze wplywy z 020... pokrywaja ten program. Moze jest
>jeszcze lepiej:)))

Moze ktos z TPSA udzielilby odpowiedzi, czy pozostali uzytkownicy tel.
doplacaja do 0202122 ?

bez komentarza ... A swoja droga to ciekawe jak wielu uzytkwnikow
TPNET potrafi sobie zorganizowac cos wiecej niz bierny dostep do WWW.
Jestem ciekaw czy ktorys z komercyjnych providerow zadal sobie trud w
ocenie zjawiska - oczywiscie poza placzem i utyskiwaniami (bo to juz
slyszelismy). Czy ktos zna rzetelne badania (jaki wynik ? ilu
rzeczywistych klientow traca ?) - czy rzeczywiscie ich strach jest
uzasadniony ?

>Klientow na konta pocztowe po 20 zl x miesiac? Wielu? Tzn 50? Wplywy
>1000 zl miesiecznie, po prostu bonanza. Zgadzam sie -- firmom TP SA na
>razie nie ma za duzo do zaoferowania. Ale masowy Internet ma w
>kieszeni. Bo mozna korzystac i z newsow, i z IRC, zalozych bezp.
>kiopnto pocztowe, strone na Geocites...

Owszem mozna korzystac, z tym ze TPSA nie udziela instruktazu, a wrecz
odwrotnie ( http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/ograniczenia.html to
gwoli przypomnienia). Jaka to roznica, u komercyjnego providera tez
mozna zalozyc nedzne konto pocztowe, a ostatecznie miec ich setki
(nawet dla bardzo duzej firmy - i sprawnie je obslugiwac) odnosnie
wielu innych uslug sprawa ma sie podobnie ;-))). Wielokrotnie tu
czytywalem, ze ktos ma konto u komercyjnego providera, ale laczy sie
przez TPSA bo ma lepszy transfer, wiec dlaczego sie nie staraja ?

>Poza tym -- ilu przezyje? W jakim stanie? Do kiedy?

Typowe dylematy kazdej firmy, niekoniecznie komercyjnych providerow

wiec niech sie wypowie

>Nie rozumiesz mnie. Ja nawet nie twierdze, ze sa z tego zyski
>(bezposrednie, bo posrednie sa na pewno). Moze i sa straty. Ale
>dlaczego firma panstwowa uruchamia program, do ktorego ja sie
>dokladam, nie pytajac mnie o zdanie?

>Zgadzam sie w 110%. I dlatego wlasnie jestem zdania, ze nie powinna
>ona przejmowac kontroli nad masowym dostepem do Internetu w Polsce.

w sprawie tel. rowniez sie zgadzam, natomiast *masowy dostep do
Internetu* wygladal zgola inaczej przed oferta TPSA, chyba trudno to
bylo kwalifikowac w kategoriach masowosci ;-)

>Ja tez. Dziekuje, nie.

Ja tak

>Pozdrawiam!
>
>Marcin Jagodzinski