Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Format karty SD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Format karty SD
From: trybun <MaLeChSo@jachu.cb>
Date: Sun, 6 Mar 2022 12:25:06 +0100
W dniu 05.03.2022 o 19:00, ansajawruk@polbox.com pisze:
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 5 Mar 2022 14:34:39 +0100
  doszła do mnie wiadomość  <svvoth$10cp$2@gioia.aioe.org>
  od trybun <MaLeChSo@jachu.cb>  :
W dniu 04.03.2022 o 14:35, ansajawruk@polbox.com pisze:
Nie, kupiłem pierwszą lepszą z brzegu. Nawet nie wiedziałem że są jakieś
dedykowane do rejestratorów.

No tak, wszystko jasne. Dzięki.
Ano są, nie tyle dedykowane, co polecane do kamer monitoringu. Chodzi
o temperatury pracy(-25 do +85) i wytrzymałość na ciągły zapis
strumienia video, z reguły mają "endurance" w nazwie i są droższe od
zwykłych, tu wyfiltrowałem:
https://www.ceneo.pl/Karty_pamieci;szukaj-endurance
Jak mało jezdzisz, to pewnie zwykła karta pociągnie jakiś czas, ta
zepsuta długo działała?

Nie wiem czemu odnoszę wrażenie że z tymi kartami to to samo co z
usługami Poczty Polskiej - "przesyłkę expresową czy zwykłą pan sobie
życzy", czyli faktyczna opłata za napis na towarze. Nic to, przy
następnym zakupie karty będę miał tą cechę na uwadze.
Nie, to nie jest opłata za napis.

No nie wiem, sporo ludzi  korzysta też z opcji "przesyłka expresowa" i jest święcie przekonana że robi sobie dobrze.

Mało jeżdżę a na dodatek mam dwa samochody i każdy wyposażony w swój
rejestrator. Tą kartę miałem/mam jakieś trzy lata,. Przewalone przez nią
w tym czasie było jakieś 50 do 100GB danych.
To mało, może nie doszacowałeś.
Zobacz na dyski SSD, są dyski 1TiB za 400 zł, są dyski 1TiB za 1100 zł
i są takie za 8000 zł, czym się różnią? Technologią wykonania,
firmwarem, zastosowanymi komponentami(selekcjonowane pamięci Flash),
buforem RAM na samym dyski(ten za 400 nie ma takiego bufora).
Ten za 400 to TLC - 3bit na komórkę, ten za 1000 to MLC - dwa bity na
komórkę, ten za 8000 to Optane.
Ten za 400 ma gwarantowane 600TBW, ten za 1000 1200TBW, a Optane
80000TBW, każdy z nich jest kierowany do innego typu userów, Optane do
dużych serwerów, ten za 1000zł do bardziej wymagających userów(może to
bć Samsung 870 Pro), ten za 400 do userów domowych.
Każdy z nich ma inną charakterystykę transferu danych, Optane wprost
deklasuje inne dyski przy transferach 4KQD1, Samsung wygrywa w dużych
transferach liniowych, a ten za 400 wygrywa ceną, ale przegrywa z
kretesem w transferach liniowych i randomowych oraz w wytrzymałości na
ilość zapisanych danych(TBW), co nie ma znaczenia dla userów domowych
przeglądających Facebooka i filmy z kotami.
To samo jest z kartami SD, jedne są dla niedzielnych klikaczy zdjęć i
filmujących szopa pracza oraz goryla w ZOO, inne do rejestratorów
video, inne dla amatorskich filmowców, inne do aparatów medycznych a
jeszcze inne do lotów w kosmos i robienia zdjęć w strefie zakazanej w
Czarnobylu czy do zastosowania w Raspberry PI(karty typu A1 i A2).

Tak nawiasem mówiąc, jak przeglądam strony produktów i sprzedawców
dysków SSD, to mi się tow. Mauser sam przełedowuje, brak istotnych
danych, ubogi opis techniczny, kilka czy kilkanaście stron bełkotu
okraszonego zdjęciami zadowolonych pań, zdjęciami płyt głównych
zadowolonych z zamontowanego dysku i całych, uśmiechniętych rodzin
wpatrzonych w ekrany laptopów i dziką przyrodę, a wszystkie dyski są
najlepsze na świecie i gwarantują niezapomniane doznania(Cortazar mi
się przypomina, „najcudowniejsze doznanie to jest udatne wysranie,
temu co się potem czuje w świecie nic nie dorównuje").

Oczywiście pomyłka z tm przewalaniem danych, więcej niż 50GB zajmuje jeden wyjazd np do Poznania. A więc wartości trzeba rozpatrywać nie w GB a TB. A i te raczej na pewno były trochę większe niż to co powyżej wyliczyłem w GB.

Nie znam się na nośnikach danych ponad podstawy, ale nie wierzę z kolei że są jakieś znaczące różnice w ich działaniu. I w gwarancje że jak zakupie droższy to nie będzie to kasa wyrzucona w błoto. Znacznie bliższy jestem uwierzenia że to właśnie reklamy i wydawana na nie pieniądze są głównym powodem tego ze są droższe w sprzedaży. Tak jak to jest np z "olejem kujawskim".