Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Format karty SD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Format karty SD
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Sat, 05 Mar 2022 01:39:56 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 04 Mar 2022 22:42:43 GMT
 doszła do mnie wiadomość  <DBwUJ.192097$TXc5.15939@fx14.ams1>
 od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :

>Nie wiem co to jest mało, ale przy średniej 1-2h jazdy dziennie to z
>moich doświadczeń prędzej pada rejestrator niż karta typu dowolna
>markowa.

Mało danych, pewnie najlepiej by było potestować takie karty w
kamerach pracujących 24h/dobę, to może być pogrom dla zwykłych kart
konsumenckich(temperatury pracy, odporność na zalanie czy odporność na
promieniowanie jonizujące też się liczą, jeśli ktoś nagrywa w
Czarnobylu w strefie zakazanej).

Patrzyłem u Kingstona, karty Endurance mają gwarancję na trzy lata
nagrywania strumienia video(26900 godzin), podobnie jest u Samsunga:

https://www.kingston.com/en/memory-cards/high-endurance-microsd-card?partnum=sdce%2F32gb
https://www.samsung.com/pl/memory-storage/memory-card/pro-endurance-microsd-card-with-sd-adapter-128gb-mb-mj128ga-eu/

cytat z Samsunga:
"model 64 GB pozwala nagrać do 26 280 godzin, a model 32 GB – do 17520
godzin."

Lepiej jest z kartami Industrial, które mogą być z pamięciami TLC
pracującymi w trybie pSLC(pseudo SLC, wykorzystywane są skrajne stany
naładowania komórki), to powoduje, że karty wytrzymują 30K cykli
P/E(program/erase).

Dodatkowo, do kart industrial i endurance producenci dodają programy,
mogący zbadać kondycję kart(taki uproszczony SMART).

https://www.kingston.com/en/memory-cards/industrial-grade-microsd-uhs-i-u3

Co ciekawe, karty industrial i endurance mają 3-5 lat gwarancji,
natomiast konsumenckie "lifetime", karty konsumenckie w zasadzie
przeznaczone są do okazyjnego nagrywania zdjęć i filmów w aparacie czy
skopiowania czegoś znajomym, więc ilość danych, jaka przez nie
przechodzi, jest znikoma i okres gwarancyjny na nie jest kosmiczny.
Gdzieś mi też mignęło, że Samsung uwala gwarancję na karty
konsumenckie pracujące w rejestratorach(pewnie jakoś odczytują z nich
ilość cykli P/E).

--
Szwambuł Trantiputl
Inter stercus/faeces et urinam nascimur