Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?
From: sirapacz <newsy@sircomp.pl>
Date: Sat, 30 Jun 2018 07:08:29 +0200

Tyle, że dobra to też koszt. Antenami sektorowymi swego czasu naświetlałem zakład produkcyjny. Skuteczna odległość odbioru (ale jeszcze na 802.11b) dla urządzeń mobilnych wynosiła kilkaset metrów.

Ale laptop dalej będzie walił dookólnie (chyba, że to było nawiązanie do mostu). Widzieć będzie silny sygnał ale działać ędzie słabo.

Najlepiej było by puścić skrętkę, tylko przy tej odległości musi (?) być

nie musi, ale w budynku będzie musiał kable dość oszczędnie prowadzić bo - niestety nie pamiętam - praktyczna odległość przeze mnie zmierzona to było podaj 150m
Ponad 100m gwarancji nikt nie da.
NIE WOLNO używać kabli aluminiowych miedziowanych jakie teraz są na rynku.

repeater. Światełko teraz tanie jest, ale musiał byś mieć osprzęt z SFP - też koszty.
światłowód jest tani, ale osprzęt do niego (w tym spawanie) nie.

PLC nigdy nie instalowałem, więc się nie wypowiem.

Ja raz. Na dystansie kilkudziesięciu metrów kilka kilkanaście megabitów (jakieś tanie urządzenia TPLINKa). Działa ogólnie słabo. Dystans jest dość ważny no i musi być ta sama faza.