Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 30 Jun 2018 00:25:05 GMT
On 2018-06-29, JaNus <bez@adresu> wrote:
> [...]
>
> The problem is...
>    — są dwa budynki oddalone o /circa/ 125 metrów. W pierwszym stoi
> FunBoX-2, karmi treścią najbliższe PC-ty i smartfony. A potem są dwie
> ściany, następnie spora przestrzeń, a po tych metrach jest domek
> myśliwski. Prąd do niego dochodzi z pierwszego budynku. Jak, najtańszym
> kosztem, zapewnić internet w tym drugim budynku?
>
> Repeater? jaki? Z anteną kierunkową? A czy to wystarczy aby jakiś laptok
> "chwycił sygnał", i to w te, i nazad? Czy w tym domku musi być jakiś
> "punkt pośredniczący", aby nie trzeba było do smartfona podpinać...

Z mojego doświadczenia repeatery g. dają. Owszem, sygnał będzie świetny,
ale już transmisja danych najcześciej o kant. d.

> Czy może puścić sygnał netowy kablem 230V?

Sieciowe adaptery potrafią dzialać dobrze, ale są bardzo zalezne od
jakości kabli i ich otoczenia. Musiałbyś od kogoś pożyczyć parkę i
potestować.

> Jakich rozwiązań należy wziąć pod uwagę? No i jaką kasę na to
> przygotować...

A jaka konkretnie odległość?

--
Marcin