Re: głośny Wentylator Procesora

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Thu 06 Jan 2011 - 23:07:05 MET

BartekK wrote:

> Chodzi bez problemu.

Zastrzegając, że nie mam na to wsparcia, pozwolę sobie powątpiewać z
dwóch powodów:
1. Mam w desktopie Pentium D 3.4GHz o analogicznym poborze prÄ…du (oba
TDP mają 95W) można zatem zgadywać, że emitują analogiczne ilości
ciepła. Mylę się?
Nie odważyłbym się odpalić Pentium D (Pressler) bez wentyla ...
2. nawet gdy ktoś deklaruje możliwośc pracy pasywnej to jak się
przyjrzeć bliżej, wśród akcesoriów wymienia wentyle ;) link poniżej.

> Problemem jest tylko wielkość/powierzchnia
> radiatora :)

np:
http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/venomous-x/product_cpu_cooler_venomous-x_black.html

wymagana naprawdę duża obudowa i do tego bardzo dobrze .... wentylowana
;)) więc i tak wentylatory są potrzebne :D

Oczywiście, że mało obciążąny CPU emituje mniej ciepła ale jeśli nie
potrzebujemy mocnego CPU to lepiej wziąć coś na poziomie procków
mobilnych, wtedy TDP radykalnie spada.

> wiadomo w którą stronę księgowi chcieliby iść...

Jeśli takie rozwiązania były stabilne i byłby na nie popyt to
mielibyśmy multum ofert a tak to są pojedyncze przypadki, więc chyba
nie warto.

--
Wojtek