Re: Wybór netbooka

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neostrada.pl>
Data: Fri 03 Dec 2010 - 12:01:28 MET

Dnia Fri, 3 Dec 2010 10:57:13 +0100, Grzegorz Kapusta napisał(a):

> Owszem, jest wolny, ale koszmarnie to chyba nie. Pewnie, że jak
> ktoś działa na i5 albo jakimś Phenomie to Atom będzie innym
> światem, ale mnie do codziennego użytku wystarcza AMD Barton
> 2500+ i Atom ma bardzo podobną wydajność. Ostatnio sprawdzałem
> obciążenie podczas odtwarzania filmu z vod.onet.pl i dla obu procesorów
> wahało się w granicach 90%.

Widocznie na tym atomie masz grafikę wspomagającą dekodowanie a na bartonie
nie
> A już porównanie do Celerona 900 MHz,
> nie dość, że napisane niezrozumiałym językiem, to wydaje się być
> zupełnie nietrafione.

Bardzo trafnym. Celreron M 900 MHz jest nieznacznie szybszy Atoma 1.6 GHz.
Przykłady:
http://www.mydigitallife.info/2008/03/08/intel-atom-initial-benchmarking-data-vs-pentium-and-celeron-m-processors-before-official-release/
http://www.laptopet.com/2008/05/2nd-test-atom-vs-celeron-m-353-vs-core.html

To w kwestii wydajności samego procesora bo komputery z atomem dzięki
nowszemu chipsetowi zazwyczaj są nieco szybsze.