Re: Energooszczedny komputer a zasilacz 500W

Autor: R.Madejski <rmadejski_at_a----co.com>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 10:06:13 MET

Piotr Przekota wrote:

> Jak wspomnialem - mam do przegrania duuuzo kaset VHS. Teoretycznie moglbym
> kupic nagrywarke DVD, ale:
> - chce miec wplyw na to, jak przegrany material z VHS bedzie wygladal:
> wyciecie reklam, obciecie jakis niepotrzebnych rzeczy z tylu i z przodu
> nagrania, placzenie kilku programow na jednej plycie DVD etc, dodanie jakis
> informacji przed programem itp.
> - komputer i tak mam, wiec chce go troszke zmodyfikowac, zeby zarl mniej pradu
> - czasami pracuje dosc dlugo, wiec oszczednosci sa oczywiste
>
> PiotrPaczynski

Przed ponad rokiem zainwestowałem w dwurdzeniowy procesor athlon x64 o
niskim TDP (35W, teraz są produkowane 25W), do tego współczesna płyta
Gigabyte i zasilacz 80plus 350W. Korzystam z wszystkich zintegrowanych
komponentów. Pobór mocy kompletu (8GB DDR2, dysk 1TB, wentylator,
dodatkowy panel) w spoczynku ~49-52W, przy pełnym obciążeniu ok. ~60W.
Taka konfiguracja mi odpowiada. W swoim komplecie ewentualnie
wymieniłbym zasilacz na mniejszy ale również 80plus gdybym taki znalazł.

Pracuję na kilku maszynach wirtualnych, do tego zwyczajne domowe "prace"
internetowo-biurowe i odtwarzanie multimediów. Być może ze względu na
specyfikę twoich potrzeb będziesz chciał uzupełnić własny komplet o
zewnętrzną kartę graficzną i dodatkowe dyski.

RM