Energooszczedny komputer a zasilacz 500W

Autor: Piotr Przekota <piotrprzekota_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 28 Dec 2009 - 12:36:10 MET

Gryzie mnie pewne pytanie. Tyle o ile znam sie na komputerach - od 20 lat ;-),
ale w tym przypadku po prostu nie znam odpowiedzi... Nigdy mnie to jakos mocno
nie interesowalo.
Chodzi o energooszczedny komputer ktory ma mi sluzyc i m.in. do przegrania ok.
setki kaset VHS na DVD (za posrednictwem komputera), ale rowniez jako komputer
dla dzieciakow. Uprzedzam, ze nie chodzi o jakies wynalazki typu Atom czy Via,
ale "normalny komputer", ktorego czesci sa dobrane pod katem malego zuzycia
pradu: karta graficzna, procesor czy dysk twardy. Wszystko to w malej obudowie
mATX, ale gdzie umieszcze np: karte graficzna o standardowej wysokosci i
standardowy zasilacz. Pytanie dotyczy wlasnie zasilacza.
Mam w miare dobry zasilacza Thermaltake 500W. Teraz dochodzimy do sedna.
Jezeli wszystkie czesci beda mi pobieraly np: 200W, to czy pobor pradu z sieci
bedzie takze ok. 200W czy tez zasilacz bedzie pobieral 500W, a czesci
pobieraly "z zasilacza" 200W? Nie jestem elektronikiem (wyksztalcenie
ekonomiczne), wiec mam nadzieje, ze w moim pytaniu nie popelnilem jakiegos
przeinaczenia.

Piotr