Re: problemy z zabezpieczeniem WiFi pod Win Vista

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 27 Dec 2009 - 13:09:56 MET

Użytkownik "Jarek" <sajmon007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hh7di9$lh3$1@news.onet.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczow

> sprawdzenia czy problem rozwiazany i tak w kolko . Zauwazylem w szczgolach
> polaczenia do ktorego nie dochodzi ze laptop pobiera sobie jakis dziwny
> adres IPv4 autokonfiguracji 169.254.180.127 i maske podsieci 255.255.0.0
> gdzie w routerze mam zupelnie inne adresy 10.0.0.x oraz maska 255.0.0.0.

169.254.*.* to są adresy usługi autoIP. Robi ci to sam komputer jeśli nie
dostanie od rutera numeru IP z serwera DHCP. Oczywiście z takim numerem
połączenia z siecią typu 10.*.*.* nie będzie.
Generalnie konfigurację bezprzewodową należy robić przez kabel. Po pierwsze
nikt nie podglądnie, a po drugie unikniesz wtedy problemu z szyfrowaniem,
które można uzgodnić już po załatwieniu innych szczegółów.

Teraz kawałek niepewny, bo nie mam jak sprawdzić. Brak zgodności sposobu
szyfrowania wyskoczy ci na liście sieci bezprzewodowej w postaci czerwonego
iksa. Prawy klawisz myszki i we własciwościach można to zmienić.