problemy z zabezpieczeniem WiFi pod Win Vista

Autor: Jarek <sajmon007_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 27 Dec 2009 - 11:40:15 MET

Witam Szanownych Grupowiczow
Przez dlugi czas mialem niezabezpieczona siec WiFi lub bardzie precyzyjnie w
routerze Edimax model AR-7024Wg mialem opcję ukryty SSID czyli prawie
niezabezpieczona .Poniewaz od dluzszego czasu zauwazylem duze spowolnienie w
sieci w niektorych porach dnia postanowilem zajac sie lepszym
zabezpieczeniem . Ustawilem wiec w powyzszym routerze zabezpieczenie WPA
Personal typ szyfrowanie SKIP, innego nie mialem do wyboru. Wprowadzilem
haslo , dokonalem zmian w ustawieniach na moim laptopie pod win xp oraz w
telefonie komurkowym pod win mobile i wszystko zadzialalo od strzalu
.Niestety na laptopie u mojej pani z WIN VISTA nic nie chcialo zadzialac .
Albo niknie mi ta siec pojawia sie czasami siec nieznana czyli tak naprawde
jest to ta moja siec po wpisaniu jej nazwy i hasla nie uzyskuje jednak
polaczenia .Pojawia sie komunikat ze klucz zabezpieczen sieciowych jest
niepoprawny .Wpisuje wiec od nowa chociaz jest poprawny ,uruchamiam opcje
sprawdzenia czy problem rozwiazany i tak w kolko . Zauwazylem w szczgolach
polaczenia do ktorego nie dochodzi ze laptop pobiera sobie jakis dziwny
adres IPv4 autokonfiguracji 169.254.180.127 i maske podsieci 255.255.0.0
gdzie w routerze mam zupelnie inne adresy 10.0.0.x oraz maska 255.0.0.0.
Postanowilem wpisac recznie w IPv4 adres właściwy z routera 10.0.0.8 oraz
właściwą maskę 255.0.0.0 i owszem są one widoczny w szczegolach polaczenia
ale oprocz tego jest tez nadal widoczny drugi adres IPv4 autokonfiguracji
169.254.180.127 wraz IPv4 maska podsieci 255.255.0.0. Ponieważ nigdzie nie
znalazłem opcji wyłaczenia autokonfiguracji postanowilem dziada znaczy sie
laptopa przechytrzyc. Wpisalem wiec do routera adres 169.254.180.2 jako
bramkę i zdefiniowalem stosowny zakres adresow tak aby miescil się w nim ten
dziwny adres 169.254.180.127 . Niestety nada nic . W szczagolach polaczenia
pojawiaj mi sie nadal ten adres z ta maska podsieci bez bramki i DNS'a i
polaczenia nie uzyskuje . Postanowilem wpisac z reki ten adres maske bramke
i dns'a . Wówczas w szczegulach polaczenia mam juz tylko ten adres ale jak
wchodze w wlasciwosci polaczenia sieci bezprzewodowej i wlasciwosci
protokolu TCP/IPv4 to zauwazam ze ten adres niknie wraz z masa podsieci .Z
kolei gdy prubuję wpisac adres IP np o oczko niżej to jest on widoczny w
szczególach połączenia ale wraz z adresem IPv4 autokonfiguracji
169.254.180.127 i dodatkowa aczkolwiek w tym przypadku taka sama maską
podsieci 255.255.0.0 Biorac pod uwage moja skromna wiedze wydaje mi sie ze
wykorzystalem juz wszystkie znane mi opcje . Pomozcie prosze jesli mozenie i
znacie to zagadnienie .
jarek s