Re: kalibrowanie baterii w laptopie

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 19 Dec 2009 - 00:58:31 MET

** 1634Racine <1634@racine.pl> wrote:

> niestety, po odrobieniu pracy domowej,czyli po lekturze:
> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic102302-30.html ciągle pytania:

> 1. o co, tak naprawde, chodzi w kalibracji baterii laptopa? CO to poprawia
> i na skutek czego to COŚ przytrafia sie baterii? Jak czesto wykonuje sie
> kalibrację? Od czego to zalezy? Jak dlugo trwa proces kalibracji?

> 2. w laptopie compaqa mam zainstalowany power managment - ma opcje
> kalibracji baterii. Czyli kalibracja baterii jest do natychmiastowego
> wykonania. Tylko że warto wiedziec co bedzie sie dzialo po kliknieciu, CO
> [...]

http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

W miarę aktualne. Programy, które masz na komputerze nie służą bezpośrednio do
przedłużania życia baterii ale do przedłużania czasu pracy na baterii.

Normalny człowiek kupując laptopa chce aby on jak najdłużej mógł pracować na
baterii, a nie aby ona jak najdłużej była sprawna. Laptopa się co dwa lata
zmienia (ewentualnie po prostu samą baterię).